سخنرانی شهید نیلفروشان درباره مقاومت + ویدئو

سردار نیلفروشان در سال‌های خدمت مسئولیت‌های مختلفی ازجمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی را در کارنامه نظامی خود داشت.

به گزارش ایسنا، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در روز تشییع سرلشکر مجاهد شهید حاج عباس نیلفروشان اقدام به انتشار صوتی از او در دوران دفاع مقدس که مربوط به عملیات «نصر ۵»، در لشکر ۸ نجف اشرف در نهم تیرماه سال ۱۳۶۶ می‌باشد، کرده است.

در این صوت می‌شنویم:

«خدا را شکر می‌کنیم که چنین پیروزی‌هایی به ما داد و این شیرینی و لذتی عجیب را به ما چشاند توی این عملیات و ثابت کرد که با اتکا به خودش و خدا، هرچند کم باشیم هرچند دو نفر هرچند چند نفر باشیم می‌توانیم جلوی یکسری نیروها مقاومت کنیم. خودش هم می‌گوید توی قرآن، می‌فرماید که «کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً» چه‌بسا تعدادی کمی از شما بر تعداد زیاد دشمن پیروز شوید و آن‌ها را نابود کنید.

در آخر اینکه ما هرچه دیدیم کار خدا بود. خودمان که هیچ کاری نمی‌توانستیم بکنیم و هیچ کاری هم نمی‌کردیم و این را دیدیم که خدا یک رعب و وحشتی در دل دشمن انداخت که دیگر اصلاً روی پایش بند نبود همین‌طور با فشار می‌آمد ولی قلبش مطمئن نبود همین‌طور شک داشت می‌آمد برمی‌گشت تا هولی به دلش می‌افتاد و رفتند.»

درباره شهید نیلفروشان

عباس نیلفروشان به سالِ ۱۳۴۵ در اصفهان زاده شد. او در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف نقش ایفا کرده است.

سردار نیلفروشان در سال‌های خدمت مسئولیت‌های مختلفی ازجمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی را در کارنامه نظامی خود داشت.

وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشت. وی از سال ۱۳۹۸ تا زمان مرگ معاونت عملیات سپاه را بر عهده داشت. او همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود داشت.

شهید نیلفروشان بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت‌علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین نیز تدریس می‌کرد.

وی همچنین نویسنده کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی (ره) بود.

سردار سرتیپ پاسدار شهید عباس نیلفروشان فرمانده پیشکسوت و جانباز سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرانجام شامگاه ششم مهر ۱۴۰۳ در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی به منطقه‌ی ضاحیه بیروت لبنان و در عملیات ترور شهید سیدحسن نصرالله (ره) به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403072418431
  • خبرنگار : 71451