مدیر حوزه علمیه تأکید کرد:

لزوم ترغیب مردم به مشارکت در امور خیریه و وقف در ایلام

مدیر حوزه علمیه ایلام بر لزوم ترغیب مردم به مشارکت در امور خیریه و وقف در استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «وعده مرادبیگی» امروز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳، در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، خواستار توجه به زیباسازی و نوسازی بقاع متبرکه شد و اظهار کرد: این اقدامات می‌تواند به جذب بیشتر مردم و تقویت روحیه جوانان کمک کند و در نهایت به نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه منجر شود، لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، این بقاع را به مکان‌هایی تبدیل کنیم که مردم با رغبت بیشتری به آن‌ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اهمیت وقف و نقش آن در تقویت بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به‌عنوان محورهای فرهنگی و مذهبی، باید در ترویج فرهنگ وقف مورد توجه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تأکید بر مقام والای حضرت معصومه (س) افزود: این بزرگواران نه تنها در تاریخ اسلام، بلکه در زندگی روزمره ما نیز باید الگو قرار گیرند و موقوفات باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌علمیه استان ایلام به ضرورت همکاری و همدلی مردم و مسئولین در این راستا اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد بسترهای مناسب، مردم را به مشارکت در امور خیریه و وقف ترغیب کنیم، این امر نیازمند شفاف‌سازی در مورد نحوه مصرف عایدات موقوفات و اعتمادسازی در بین مردم است.

وی به اهمیت شفاف‌سازی در مورد موقوفات و نحوه مصرف عایدات آن‌ها پرداخت و تصریح کرد: مردم باید احساس آرامش و اعتماد کنند که موقوفات در مسیر صحیح و در راستای خدمت به جامعه مصرف می‌شود، این اعتماد می‌تواند به افزایش مشارکت مردم در امور خیریه و وقف منجر شود.

مدیر حوزه علمیه ایلام به مشکلات موجود در هیئت امنای مساجد اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا هیئت امنای مساجد با روحانیون هماهنگ باشند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود، این هماهنگی می‌تواند به تقویت روحیه همکاری و همدلی در بین اعضای هیئت امنا و روحانیون کمک کند.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست بر ضرورت ایجاد مراکز مشاوره برای جوانان و خانواده‌ها تأکید کرد و یادآور شد: این مراکز می‌توانند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و نهادهای مذهبی عمل کنند و در راستای ترویج فرهنگ وقف و اعتماد به اداره اوقاف مؤثر باشند.

وی اظهار کرد: باید به جوانان آموزش دهیم که چگونه می‌توانند با وقف و امور خیریه در بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه خود مشارکت کنند.

انتهای پیام
 

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072418376
  • خبرنگار : 50469