فرمانده سپاه الغدیر یزد:

امروز جنگ در مورد پوشاک زنان ماست/جشنواره فردخت در آبانماه برگزار می‌شود

فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان این که امروز جنگ در مورد پوشاک زنان ماست، از برگزاری جشنواره سراسری فردخت با هدف ورود به حوزه طراحی و تولید پوشاک عفیفانه در جهت بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی در آبانماه سال جاری خبر داد.

سردار «حسین زارع کمالی» امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه در نشست با خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب در هر عرصه‌ای که نیاز جمهوری اسلامی باشد، ورود خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا، سازمان بسیج جامعه زنان با هدف کمک به بسترسازی تمدن نوین اسلامی که یکی از ارکان تحقق آن تشکیل بنیان خانواده ایرانی اسلامی با محوریت زنان است، به این حوزه ورود کرده است.

زارع کمالی با اشاره به معرفی هویت جدیدی از زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این که رهبر کبیر انقلاب سالروز ولادت حضرت زهرا(س) را به عنوان روز زن نامگذاری می‌کنند، بیانگر این است که یک زن ایران باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد.

وی در این باره عنوان کرد: الگوی زن ایرانی اسلامی قطعاً حضرت فاطمه زهرا(س) است که با وجود سن کم خود در تمام عرصه‌ها، شخصیتی اثرگذار در تفکر اسلامی و خانواده خود بوده است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همین نگاه را دنبال می‌کند.

وی به تفاوت نگاه اسلام به جایگاه زن اشاره و تصریح کرد: در الگوی سوم زن صراحتاً اشاره شده که نگاه اسلام به زن بر خلاف نگاه شرق که زن را در حاشیه دارد و نگاه غرب به زن که نگاهی سرمایه‌داری و کالایی است و جنسیت زن بر موضوعیت آن برتری دارد، است.

 فرمانده سپاه الغدیر استان با بیان این که نگاه اسلام به زن یک نگاه عزت بخش و استقلال بخشنده به این هویت است، عنوان کرد: زن در اسلام موجودی اثرگذار و در متن جامعه است و به همین دلیل نیز معتقدیم اگر زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله دوران مبارزات انقلابی یا دوران دفاع مقدس، حضور و مشارکت نمی‌داشتند، قطعاً هیچگاه پیروز نمی‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در جریان اغتشاشات دو سال قبل کشورمان، نه تنها اساس خانواده بلکه هم پایه‌ی علم و هم پایه‌ی مرجعیت را نشانه رفته بود.

سردار زارع کمالی با تاکید بر این که دشمن حتی برای پوشش مردم کشورمان اتاق فکر دارد، گفت: امروز جنگ در مورد پوشاک زنان ماست و باید از خیلی قبل در مورد این حوزه اندیشه می‌کردیم و باید توجه داشته باشیم که اگر در عرصه پوشاک آقایان نیز بی‌توجهی کنیم، قطعاً یک روزی در این حوزه دچار مشکل خواهیم شد.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد پوشاک موجود در بازار مناسب زنان ما نیست و متاسفانه با غفلت در این حوزه، بازار پوشاک کشورمان در سیطره دشمن قرار گفته است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: در همین راستا و به منظور مقابله با این عملیات دشمن و نواقصی که در این حوزه داریم، برگزاری «جشنواره فردخت» یعنی جشنواره‌ای به نام زن ایرانی اسلامی که علاوه بر پاک‌دامنی در تمام عرصه‌های کشور حضوری اثرگذار دارد، در دستور کار قرار گرفته و در قالب این جشنواره تلاش داریم ضمن شناسایی هنرمندان خلاق و اثر گذار در عرصه پوشاک زنان، ارتباط آنها را با صنعت تولید پوشاک کشورمان فراهم آوریم.

وی گفت: هنرمندان علاقمند به این حوزه تا دهم آبان ماه می‌توانند در پنج محور از جمله محورهای فناوری و تکنولوژی، بهداشت و سلامت، تاریخ و فرهنگ، آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند تا پس از رقابت در مرحله استانی، آثار برگزیده آنها به جشنواره کشوری راه یابد.

زارع کمالی در پایان نیز با اشاره به غنای تاریخی و فرهنگی یزد به عنوان حسینیه ایران، باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل مردم یزد به ویژه پوشش بانوان یزدی را به تمام کشور و حتی فراتر آن معرفی کنیم.  

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072418315
  • خبرنگار : 50214