در نیمه اول سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: طی شش ماه ابتدایی سال جاری، `پنج میلیون و ۲۶۴۵ نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر جابجا شده‌اند.

حسین بیغمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از این پنج میلیون، ۵۱۶هزار و ۶۷۰ مورد از طریق سرویس ناوگان‌های مسافربری صورت گرفته است. درواقع، دو میلیون و ۹۴۴هزار و ۵۲۱ نفر از مسافران جابه‌جاشده در استان، سفر درون استانی داشته‌اند. همچنین دو میلیون و ۵۸هزار و ۱۲۴ مسافر به خارج از استان سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد سفرهای درون استانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال جاری ۳۶۳هزار و ۴۲۴ بوده است. ۱۵۳هزار و ۲۴۶ ناوگان مسافربری نیز سفر خارج از استان داشته‌اند.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص جابه‌جایی مسافر با ناوگان مینی‌بوس استان اصفهان توضیح داد: ‌یک‌میلیون و ۷۴۱هزار و ۸۸۸ مسافر از طریق این ناوگان جابه‌جا شده‌اند. از این تعداد سفر، ۱۵هزار و ۸۲۹ سرویس از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی مینی‌بوسی محقق شده است.

بیغمیان اضافه کرد: جابه‌جایی مسافر با ناوگان سواری در نیمه اول سال جاری نیز ۵۱۸هزار و ۳۴۶ مورد بوده که ۱۵هزار و ۹۸۸ از این طریق سفر کرده‌اند. در سال جاری این بخش از ناوگان، ۲۰۴هزار و ۸۵۳ صورت وضعیت سفر را ثبت و دو میلیون و ۷۴۲هزار و ۴۱۱ مسافر را منتقل کرده‌اند.

وی ارائه تسهیلات به رانندگان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: به‌منظور ارتقای کیفیت سطح خدمات به مسافران حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان و همچنین ارتقای ایمنی ناوگان مسافری، اداره ‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تسهیلاتی را برای رانندگان این ناوگان تخصیص داده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان یادآور شد: حدود ۳۷ دستگاه از ناوگان مسافری، شامل ۲۷ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی‌بوس در سال جاری از این تسهیلات استفاده کرده‌اند. استان اصفهان با جذب ۱۰۰درصدی این تسهیلات، جزو استان‌های برتر در سطح کشور محسوب می‌شود.

بیغمیان تصریح کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری، شرکت حمل‌ونقل، ناوگان یا رانندگان حوزه حمل‌ونقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت یا رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072418273
  • خبرنگار : 50653