مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد:

انجام ۳۵ هزار نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و لبنی در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از انجام بیش از ۳۵ هزار نوبت بازدید توسط این اداره‌کل برای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و لبنی، در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

دکتر« یونس احمدی» با حضور در ایسنا در خصوص ارتقای بهداشت و سلامت جامعه اظهار کرد: از مراکزی که تحت نظر اداره‌کل دامپزشکی استان فعالیت می‌کنند بازدیدهای روزانه به‌صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: این تعداد بازدید از مراکز موضوع ماده ۲ آئین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: در این بازدیدها مقدار ۱۸ هزار و ۸۶۲ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف از مراکز تولید، توزیع و عرضه ضبط شده است و همچنین به ۹۲۹ مورد از مراکز عرضه تذکر کتبی رعایت مسائل بهداشتی داده شده و  ۱۴۱ مورد نمونه‌گیری برای قضاوت محصولات مختلف گرفته شده و تعداد ۱۰۳ واحد متخلف به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی و تعداد ۲ واحد پلمپ شده است.

احمدی ادامه داد: در بازدید از کشتارگاه‌ها تعداد ۷ هزار ۱۸۲ رأس دام سبک ( گوسفند و بز ) کشتار شده که مورد بازدید قرار گرفته و برای ۱۳۵ هزار ۲۶۴ کیلوگرم از  گوشت آن‌ها اجازه مصرف صادر شده است، همچنین تعداد ۸۷۲ رأس دام سنگین نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که مورد بازدید و اجازه مصرف برای  ۱۸۴ هزار و ۵۹۳ کیلو گرم گوشت گاو و گوساله صادر شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از کشتارگاه‌های طیور نیز بیان کرد: در کشتارگاه‌های طیور استان نیز تعداد ۳ میلیون ۴۴ هزار و ۴۴۲ قطعه طیور کشتار و مورد بازدید قرار گرفته  که تعداد ۱۰ هزار و ۲۹ قطعه ضبط و معدوم شده است.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072418230
  • خبرنگار : 71299