حماس: اسرائیل از ابتدای این ماه اجرای «طرح ژنرال‌ها» را آغاز کرد

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی از ابتدای این ماه میلادی اجرای طرح موسوم به طرح ژنرال‌ها را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با الجزیره گفت: اهداف اسرائیل یک سال پس از آغاز تجاوزاتش محقق نشده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ابتدای این ماه اجرای طرح ژنرال‌ها را آغاز کرد، گفت: طرح ژنرال‌ها فقط برای برانگیختن عواطف اسرائیلی‌ها است.

حمدان گفت: هدف از این عملیات جاری، تلاش برای کوچاندن بخشی از ساکنان شمال غزه به سمت جنوب آن است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی سعی دارد از حملات شدید در نوار غزه استفاده کند تا تصویری از یک دستاورد برای ارتش خود ترسیم کند.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد: باید تلاش‌هایی برای حمایت از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه وجود داشته باشد. عملیات مقاومت برای دفاع از مردم ما، با وجود تمامی شرایط در نوار غزه، ادامه و گسترش خواهد یافت.

حمدان گفت: آنچه که رخ می‌دهد، گسترش کشتار دسته جمعی در غزه است و جامعه بین‌الملل باید برای توقف تجاوزات کاری کند.

وی افزود: باید امت اسلامی برای جلوگیری از جنایتی که مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد کاری کند. ما سازمان ملل را به منظور متوقف ساختن تجاوزات علیه مردم ما در غزه خطاب قرار دادیم. اگر تجاوزات اسرائیل به صورت آشکار متوقف نشود، این تجاوزات به کشورهای همسایه کشیده خواهد شد.

طرح موسوم به ژنرالها از سوی ژنرال «گئورا آیلند» که رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود، از ابتدای جنگ غزه مطرح شد. طبق این طرح مناطق شمالی غزه که شامل مناطق شمال با شهر غزه و گذرگاه «نتساریم» است به منطقه نظامی بسته تبدیل می‌شود. در جریان اجرای طرح، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شمالی به سمت جنوب از طریق گذرگاه‌های تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی رانده می شوند. محاصره کاملی بر منطقه اعمال و برای آنانی که در شمال غزه مانده کمکی ارسال نخواهد شد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072318194
  • خبرنگار : 71457