رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

حدود ۵۰ پروژه عمرانی در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۵۰ پروژه عمرانی در بخش کشاورزی این استان وجود دارد.

سید علی معتمدی پور که به همراه خبرنگاران رسانه‌های مختلف از برخی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در سطح شهرستان بویراحمد بازدید کرد، افزود: حدود ۵۰ پروژه عمرانی در استان وجود دارد، برخی از این پروژه ها از ۱۰ سال قبل شروع شده، برخی در حال تکمیل هستند و برخی نیز به اتمام رسیده اند.

وی با بیان اینکه در زمینه پروژه های اقتصادی جذب سرمایه گذار و همراهی استاندار در این زمینه اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: این استان صنایع تبدیلی و تکمیلی کمی دارد و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داریم، پروژه هایی را در این حوزه شروع کردیم و به محض ابلاغ اعتبارات، سرمایه گذاران دارای اهلیت مراجعه کنند، حمایت خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸، سرمایه گذار باید تا ۲۰ درصد هزینه کند، اما جایی که سرمایه گذار سهم بیشتری داشته، طرح موفق تر بوده است. 

معتمدی پور ادامه داد: سالانه ۳۰۰هزار تن خوراک دام، طیور و آبزیان برای استان نیاز داریم که هم اکنون حدود ۱۰۰هزار تن تولید داریم.

وی عنوان کرد: در صورت بهره برداری از واحدهای در حال ساخت این میزان تولید در سطح استان به ۱۷۰ هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۴ کارخانه فرآورده های لبنی در سه سال اخیر شروع شده و به بهره برداری رسیده است و تلاش می کنیم که همه صنایع و طرح ها در قالب زنجیره باشند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در رابطه با کارخانه میوه خشک کنی، کنستانتره میوه نیاز به سرمایه گذار داریم، حتما از سرمایه گذاران در این خصوص حمایت خواهیم کرد.

معتمدی پور در خصوص فاقد مواد اولیه بودن کارخانه فرآورده های لبنی که سه ماه پیش با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری رسید، تصریح کرد: جلسات متعددی برای رفع این مشکل گرفته‌ایم که این مسئله هم رفع می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در استان کهگیلویه و بویراحمد طی دولت سیزدهم ۸ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان را داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷ کارخانه فرآیند تکمیل، تولید و ورود به چرخه توزیع را طی می‌کنند، گفت: چهار کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارند.

معتمدی پور اظهار کرد: همچنین سه کارخانه با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد به سمت تکمیل حرکت می‌کند.

معتمدی پور به بالا بودن هزینه تولید در زمان نبود کارخانه خوراک دام در استان اشاره و تصریح‌کرد: در بخش زیرساخت‌ها و حمایت‌های تسهیلاتی برای این واحدها نیز پیگیری لازم انجام خواهد شد.

وی به استارت فعالیت کارخانه خوراک دام و طیور منطقه سپیدار اشاره و عنوان کرد: این کارخانه شروع بکار کرده، اما باید توسعه به نحو مطلوبی شکل بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان طی ۴۵ سال کارخانه خوراک دام نداشت، اما امروز ظرفیت مطلوبی شکل گرفته است. پروژه‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذار را دنبال می‌کنیم.

معتمدی نگاه به سیاست دانش بنیانی و توسعه بهره وری را یک نگاه مهم دانست و گفت: توسعه باید با مشارکت مردم شکل بگیرد.

وی به فعالیت کارخانه‌های تولید لبنیات اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران دارای اهلیت حمایت خواهند شد و تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد.

معتمدی همچنین از پیگیری برای تأمین شیر مورد نیاز کارخانه‌های لبنیات خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: در بحث کارخانه میوه خشک کنی و کنستانتره نیاز به سرمایه گذاری است.

معتمدی پور از برنامه ریزی ساخت و تکمیل ۱۳ واحد طیور در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲٠ هزار و ۱٠٠ تن تولید گوشت مرغ داشتیم که ۹٠٠ تن تا رسیدن به خودکفایی فاصله است.

 همچنین، رضا نیکویان، مدیرعامل کارخانه تولید مواد لبنی ضمن قدردانی از مسئولان جهاد کشاورزی گفت: کارخانه تولیدات لبنی نکویی ۱۱ شعبه فعال دارد و ۶۳ نفر در مراکز فروش و ۱۳ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند. 

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: این کارخانه مدت سه ماه است که مجوز فعالیت گرفته اما در حال حاضر با کمبود مواد اولیه شیر خام مواجه است، روزانه ۴۰ تن شیر خام توسط گاوداری بنیاد مستضعفان تولید می شود اما ما حمایتی نمی شویم، در صورتی که شیر مورد نیاز کارخانه تامین شود تا ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد داشت. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072318186
  • خبرنگار :