افزایش ظرفیت سردخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت سردخانه‌ای این استان به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

«سید علی اصغر داورپناه» در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی بخش کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه با عملکرد سه ساله جهادکشاورزی استان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: در زمینه خوراک آبزیان، دام و طیور ۱۷۲ هزار تن کلنگ زنی شده، ۸۴ تن در حال بهره برداری و ۸۸ هزارتن نیز در آینده به بهره برداری می رسند.

وی اظهار کرد: تا قبل از ۱۴۰۰ ظرفیت ذخیره سردخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۸ هزار تن بود اما هم اکنون این میزان به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن رسید و ۱۲ هزار تن در حال ساخت و احداث است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴ کارخانه فرآوری لبنیات در استان در حال ساخت است.

داورپناه تصریح کرد: در گذشته تسهیلات داده می‌شد اما کار نمی‌شد در حالی که طی سه سال اخیر تسهیلات داده نشد اما کار شده و جذب سرمایه گذار شده است.

وی ادامه داد: نیاز است که تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی استان قرارداده شود تا علاوه بر رونق تولید، اشتغال و درآمدزایی، صادرات نیز داشته باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۶ واحد صنایع تبدیلی قبل از سال ۱۴۰۰ با ظرفیت  ۸۵ هزار و ۹۲۰ تن در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم از ۱۴۰۰ تا کنون ۴۹ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۱۰۴ هزار و ۴۱۰ تن در سطح استان افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072318170
  • خبرنگار :