مدیرکل آموزش وپرورش مازندران تاکید کرد

ضرورت تقویت هویت دینی، ملی و فرهنگی در دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مدارس موفق از شیوه جدید برای امر یادگیری بهره می‌گیرند و با برقراری تعادل، رویکرد تربیتی، اعتقادی دارند، گفت: باید هویت دینی، مذهبی، ملی، فرهنگی و اجتماعی در دانش آموزان تقویت شود.

حسین کمالی ۲۳ مهر در حاشیه گردهمایی مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی که به شهرستان‌ها در قالب برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود باید درمدارس عملیاتی و اجرایی شود.

وی ارزیابی امور در مدارس سطح استان را یکی از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش در پیشرفت کار و تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: بازدیدهای دوره‌ای با هدف تعامل و تبادل اطلاعات و بررسی کیفیت آموزشی، تربیتی، فرهنگی، رفع مشکلات و موانع  انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: با توجه به برآوردی که صورت گرفت در هر دوره حدود ۴۰ تا ۵۰ مدرسه مورد ارزیابی و بازدید قرار می‌گیرد و این بازدید با رویکرد اصلاح امور، هدایت، راهنمایی و پاسخ به سوالات و ابهامات در مدارس صورت گرفت.

 این مسئول خاطرنشان کرد: اگر مدیری در پیاده سازی سیاست‌های تعلیم و تربیت سوال وابهامی ‌دارد این بازدید بدنبال شفاف سازی جهت اجرای مطلوب رسالت وماموریت معلمی است.

کمالی بیان کرد: زمانیکه از نزدیک مسئولین ستادی با چالش‌های مدارس مواجه می‌شوند؛ تلاش بر رفع موانع است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه مدیران مدارس باید هنر استفاده از قابلیت‌ها، توانایی‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف داشته باشند، اظهار کرد: داشتن مهارت کافی معلمان و دبیران برای آموزش صحیح و مناسب مفاهیم و دروس یکی از این ویژگی‌های مدارس موفق است.

این مسئول افزود: مدارس موفق برای دانش‌آموزان تکریم قائل می‌شوند و مهارت ارتباطی موثر در قبال دانش آموز را می‌دانند و پاسخگو و مسئولیت پذیر هستند.

کمالی با اشاره به اینکه مدارس موفق از شیوه جدید برای امر یادگیری بهره می‌گیرند و با برقراری تعادل، رویکرد تربیتی، اعتقادی دارند، تصریح کرد: باید هویت دینی، مذهبی، ملی، فرهنگی و اجتماعی در دانش آموزان تقویت شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072318158
  • خبرنگار : 50201