استاندار فارس:

قانون‌گرایی محوریت امور در مدیریت استان فارس است

استاندار فارس قانون‌گرایی و رعایت مر قانون را محوریت امور در مدیریت استان عنوان کرد.

حسینعلی امیری امروز، ۲۳ مهرماه در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس با اعلام این مطلب، از دیوان محاسبات خواست تا با نظارت دقیق خود بر امور، زمینه صیانت از اموال، دارایی‌ها و سرمایه انسانی در استان را فراهم کند.

وی تأکید کرد: دیوان محاسبات باید وظیفه نظارتی خود را نه تنها پس از هزینه‌کرد اعتبارات بلکه هنگام انجام فعالیت‌های اجرایی و همچنین پیگیری ترک فعل‌ها نیز انجام دهد تا شاهد برقراری و حاکمیت قانون در بهترین شرایط ممکن در سطح استان فارس باشیم.

امیری همچنین بر لزوم آموزش مدیران جدید و برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی دیوان محاسبات تاکید کرد و ادامه داد: این آموزش‌ها، خطاهای احتمالی را کاهش داده و مدیران را در صیانت از قانون یاری می‌کند.

مدیرکل دیوان محاسبات فارس هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های دیوان محاسبات استان، نحوه انجام امورات، روند جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اعم از بودجه‌های نقدی و اوراق خزانه را به تفکیک هر دستگاه به سکاندار جدید فارس ارائه کرد.

جواد قناعتی همچنین با تاکید بر آمادگی کامل برای همکاری با مدیریت ارشد استان، به تشریح نحوه تعامل دیوان محاسبات استان با دستگاه‌های اجرایی پرداخت و افزود: دیوان محاسبات در کنار نقش نظارتی  خود می‌کوشد به هم‌افزایی و تسهیل‌گری در امورات اجرایی استان کمک کند.

وی، دیوان محاسبات را پاسدار بیت‌المال دانست و عنوان کرد: بر اساس سیاست ها و نوع نگاه دیوان، سرمایه انسانی نیز جز بیت‌المال محسوب می‌شود و ما متعهد به صیانت از همه افراد و نیروهای فعال در دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس با بیان اینکه سالم‌سازی مجموعه‌های مختلف و کمک به هم‌افزایی بین دستگاهی و مشاوره دادن به مدیران دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: در کنار این همکاری‌ها، دیوان محاسبات هر گونه ترک فعل و بی توجهی به قانون را به دقت مدنظر داشته و همانگونه که استاندار فارس نیز تاکید داشتند، به برخورد با آن متعهد است.

وی همچنین از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود برای آموزش مدیران جدید خبر داد و افزود: با همکاری استانداری فارس دوره‌های آموزشی لازم برای مدیران جدید برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072318152
  • خبرنگار :