فرماندار نهاوند:

فرهنگ‌سازی مهمترین بخش در طرح جوانی جمعیت است

فرماندار شهرستان نهاوند، گفت: بخش مهم در طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری فرهنگ‌سازی است که باید به این موضوع مهم توجه شود و رسانه‌ها نقش مهمی در این خصوص دارند.

ضرغام احمدوند عصر دوشنبه ۲۳ مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی بیش از ۴۰ سال است که به عنوان امام جمعه نهاوند به مردم این شهرستان خدمت کرده‌اند و بیش از ۱۴۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور ایشان برگزار شد که جای تقدیر و تشکر از ایشان را دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین خصوصیات حجت‌الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند ساده‌زیستی است خصوصیتی که خیلی از مسئولان به آن توجه نمی‌کنند.

احمدوند افزود: طی این چهار دهه حسن‌خلق، مردم‌داری، حضور همیشگی در مراسمات دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران و غیره از خصوصیات ایشان بوده و ایشان الگویی برای همه ما هستند.

وی اضافه کرد: ولایت‌مداری و انقلابی بودن از دیگر خصوصیات مهم حجت‌الاسلام مغیثی است و ایشان در طول دوران دفاع مقدس نیز در جبهه حضور داشته و در پشت جبهه هم یارو یاور سرداران شهید ما بوده و بعد از دفاع مقدس هم در همه عرصه‌ها و میدان‌ها هم یار و یاور مسئولان شهرستان و پای کار بوده‌اند.

فرماندار نهاوند در ادامه به طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این بحث مهم آتش به‌اختیار است و هر کسی در هر مسئولیتی که قرار دارد باید به این مهم عمل کند.

وی اضافه کرد: در ستاد جوانی جمعیت بخشی از کار به مردم و بخشی هم به بانک‌ها مرتبط است که متاسفانه مشکلاتی که با بانک‌ها داریم و عدم پرداخت تسهیلات این بخش باعث دلسردی مردم شده است.

احمدوند ادامه داد: برای حل این مشکل ما مدیرعامل بانک‌ها را به شهرستان دعوت کردیم و مشکلات این بخش را با آن‌ها درمیان گذاشتیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه، گفت: حجت‌الاسلام مغیثی همیشه و در هر شرایطی و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و ادعایی، پای کار شهرستان و فرهنگ شهرستان بوده‌اند.

مراد معصومی با بیان اینکه همه ایشان را  به ساده‌زیستی، صداقت و وقت‌شناسی می‌شناسند، تاکید کرد: به طور قطع شهرستان به حضور مبارک ایشان نیاز دارد و در سنگر دیگری از  ایشان استفاده خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند هم در ادامه گفت: برای اجرای طرح جوانی جمعیت در شهرستان قرارگاهی با هفت کارگروه در شهرستان تشکیل شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم‌ رهبری برای اجرای طرح جوانی جمعیت باید همه دستگاه‌ها برای تحقق این مهم پای کار باشند.

سرهنگ علی مختاری خاطرنشان کرد: از اقدامات این قرارگاه در شهرستان برگزاری ۲۰ نشست افزایش جمعیت برای بانوان در پایگاه‌های مقاومت بسیج، تشکیل ۸۰ اکیپ حکمیت طلاق برای صلح و سازش زوجینی که درخواست طلاق داده‌اند، تشکیل ۷۰ واسطه خیر بین پایگاه‌های مقاومت برای معرفی زوج‌های هم‌سطح به همدیگر و تولید ۶۳ تولید محتوا در فضای مجازی است.

به گفته وی؛ تهیه سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند، تأمین جهیزیه برای زوج‌های بی‌بضاعت، تکریم مادران بالای سه فرزند، طرح ترنم‌بخشی برای مادران شاغل، طرح مادریار، طرح لبخند مادری و... از دیگر برنامه‌ها و اقداماتی است که در راستای قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان برگزار شده است.

فرمانده سپاه نهاوند در ادامه بیان کرد: به پاس ۴۳ سال حضور حجت‌الاسلام مغیثی در سنگر امام جماعت و همکاری خوب و سازنده و پشتیبانی از برنامه‌های بسیج از ابتدا تاکنون و همچنین برنامه‌های ‌تجلیل و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان، لذا برخود فرض و واجب میدانیم در جمع همه دوستاران انقلاب و بسیجیان بخش‌ها تا قبل از برگزاری مراسم تجلیل اصلی در شهر نهاوند مراسم تجلیل از ایشان را برگزار کنیم.

مختاری تاکید کرد: در این راستا توسط حوزه‌های مقاومت بسیج و با پشتیبانی بخشداران و مسئولین  ادارات شش مراسم تجلیل از امام جمعه محترم نهاوند را در شهرهای نهاوند  گیان، برزول و فیروزان برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان  این مراسم از زحمات ۴۳ ساله حجت الاسلام مغیثی، امام جمعه نهاوند توسط فرماندار شهرستان و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072318146
  • خبرنگار : 50471