سفیر سابق ایران در اردن گفت:

تشکیل رژیم صهیونیستی با خیانت سازمان ملل آغاز شد

سفیر سابق ایران در اردن گفت: روند تشکیل رژیم صهیونیستی از ابتدا با خیانت و همراهی سازمان ملل آغاز شد و در گام بعدی با جنگ و کشتار غیرنظامیان توانست زمین‌های تحت مالکیت مردم فلسطین را غصب کند، برخی از افراد با ناآگاهی از تاریخ، بحث مذاکره با رژیم صهونیستی را مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مصطفی مصلح زاده، سفیر سابق ایران در اردن امروز در بیست و هفتمین نشست از سلسله‌ نشست‌های «دانشگاه خانه گفتگو» با موضوع بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه و لبنان که در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ سازمان‌های بین المللی، مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول بسیاری از نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل  و شورای امنیت است و حتی راهپیمایی‌های فراوانی در خصوص محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی انجام شده است.

سفیر سابق ایران تصریح کرد: شرایط جنگ غزه از جهاتی شبیه جنگ جهانی دوم است، در جنگ جهانی دوم برخی از کشورها مانند آلمان نسبت به سلطه کشورهای دیگر اعتراض داشتند، همین قاعده در خصوص جنگ غزه نیز حکمفرماست؛ به طوری که در یک طرف ایران، غزه، سوریه و لبنان و یمن به عنوان محور مقاومت در مقابل زیاده خواهی کشورهای مستکبر جهانی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی، انگلیس با برنامه تجزیه عثمانی، توانست آن را بین خاندان شریف حسین از عربستان، کشور فرانسه و رژیم صهیونیستی تقسیم کند، زایش دولت اسرائیل به دلیل نفوذ سرمایه‌دارهای یهودی بر ساختار کشورهای دیگر بوده است.

به گفته وی؛ رژیم صهیونیستی در گام نخست با تشکیل گروه‌های تروریستی مانند هاگانا و ایرگون به دنبال کشتار مردم فلسطین و فراری دادن آنها از خاک فلسطین بود.

مصلح زاده بیان کرد: در واقع رژیم صهیونیستی تنها ۷ درصد زمین‌های فلسطین را خرید و باقی این زمین‌ها را با زور غصب کرد، جنایات‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین از گذشته تاکنون به حدی بوده که بسیاری از یهودیان در خاطرات و کتاب‌های خود بارها به آن اذعان کردند.

وی بیان کرد: در سال ۱۹۳۶ فلسطین با رهبری عزالدین القسام علیه رژیم صهیونیستی به پا خاستند؛ اما با سرکوب دولت انگلستان همراه شد.

مصلح زاده بیان کرد: مطابق توافق ۱۹۴۷ سازمان ملل با بذل و بخشش ۵۶ درصد از مساحت کشور فلسطین را به رژیم صهیونیستی و ۴۳ درصد نیز به مردم فلسطین واگذار شد و دولت رژیم صهیونیستی در همین سال تشکیل شد که اعراب از آن به عنوان روز نکبت اسم می برند.

سفیر سابق ایران بیان کرد: در سال ۱۹۶۷ در جنگی شش روزه میان رژیم صهیونیستی و اعراب توانست سهم خود را به بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دهد و این غصب زمین با واکنش سازمان ملل مواجه شد و حتی اعتراض این سازمان را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه مردم باید به نحوه تشکیل رژیم صهیونیستی آگاه باشند، گفت: روند تشکیل رژیم صهیونیستی از ابتدا با خیانت و همراهی سازمان ملل آغاز شد و در گام بعدی با جنگ و کشتار غیرنظامیان توانست زمین های تحت مالکیت مردم فلسطین را غصب کند، برخی از افراد با ناآگاهی از تاریخ، بحث مذاکره با رژیم صهونیستی را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403072318112
  • خبرنگار : 71974