استاد دانشگاه تهران:

پروژه ملت‌سازی رژیم صهیونیستی شکست خورد

استاد دانشگاه تهران گفت: تاریخ نشان داد که ایجاد یک ملت با تخریب و حمله کردن به یک ملت دیگر امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین رژیم صهیونیستی با تحریف تاریخ به دنبال ملت‌سازی شد؛ اما این پروژه شکست خورد و عملا شکاف میان یهودیان به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، حسین ریوران، استاد دانشگاه تهران امروز در بیست و هفتمین نشست از سلسله‌ نشست‌های «دانشگاه خانه گفتگو» با موضوع بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه و لبنان که در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پدیده دولت-ملت‌ها در قرن جدید شکل گرفت و روابط بین المللی امروز نیز قائم به این مقوله است، روشنفکران یهودی با این ایده به دنبال تشکیل دولت جدید بودند و برخی نقاط در جهان مانند جنوب آرژانتین را در نظر داشتند؛ اما انگلستان پیشنهاد تشکیل این رژیم در فلسطین را مطرح کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: تاریخ نشان داد که ایجاد یک ملت با تخریب و حمله کردن به یک ملت امکان پذیر نبوده؛ بنابراین رژیم صهیونیستی با تحریف تاریخ به دنبال ملت سازی  شد؛ اما این پروژه نیز شکست خورد و عملا شکاف میان یهودیان به شدت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تشکیل احزاب سیاسی در رژیم صهیونیستی به رهبری یهودیان اروپای شرقی نشان از این شکاف اجتماعی دارد. امروز شاهد کودتای مذهبیون یهودی در مقابل دولت رژیم صهیونیستی هستیم و یهودیان حریدی و ارتدوکس نگاه متفاوتی نسبت به تصمیمات سیاسی دارند.

ریوران با اشاره به طوفان الاقصی بیان کرد: از زمانی که رژیم صهیونیستی فلسطین را اشغال کرد، مردم غزه مقاومت را آغاز کردند و سازمان مقاومت فلسطین تشکیل و پس از مقاومت وارد مرحله سازش شد؛ اما این روند نتیجه ای نداشت که در نهایت با افزایش تنش‌ها و آزار مردم فلسطین، عملیات طوفان الاقصی انجام شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شاخص جنگ میزان تلفات نیست، میزان تلفات آمریکا بسیار کمتر از ویتنام بود؛ اما همه به شکست آمریکا اذعان کردند، رژیم صهیونیستی در گذشته با نمایش قدرت ادعا می کرد که توانایی نابودی دشمنان خود را در کمتر از یک هفته دارد؛ اما حماس این هیمنه را شکست.

وی با بیان اینکه جریان قدرت در نظام بین المللی در حال چرخش است و نظام بین المللی شاهد چندین قدرت جهانی است، اظهار کرد: بسیاری گمان می کنند که محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است؛ اما باید گفت ملت فلسطین در مقابل تمام قدرت‌های جهانی ایستاد.

ریوران با اشاره به نقش رسانه در جهان امروز عنوان کرد: نقش رسانه بر اساس اقناع است، با وجود نقش لابی‌های رژیم صهونیستی بر رسانه‌های جهانی، مردم آگاه با استفاده از فضای مجازی دیگر دروغ‌های رژیم سلطه را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403072318105
  • خبرنگار : 71974