عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

ایران به دنبال ایجاد یک موازنه قدرت در منطقه است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایران به دنبال ایجاد یک موازنه واقع گرایانه در منطقه است که بر خلاف رویکرد تهاجمی آمریکاست، آمریکا با استفاده از حمله ۱۱ سپتامبر به دنبال حمله به محور مقاومت بود و شعار مقابله با تروریست به دنبال سرپوش نهادن بر جنایات خود است.

به گزارش ایسنا، حسین الله‌کرم، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در بیست و هفتمین نشست از سلسله‌ نشست‌های «دانشگاه خانه گفتگو» با موضوع بررسی ابعاد جنایت اسرائیل در غزه و لبنان که در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هفته اول رژیم صهیونیستی بیش از ۶ هزار حمله به غزه انجام شد و بیش از ۴ هزار نفر شهید در شروع حملات ثبت شده است‌.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: استراتژی لب پرتگاه برای ترساندن طرف مقابل است و رژیم صهیونیستی با اتخاذ این تئوری انواع جنایات علیه فلسطین را انجام داد، حمله به بیمارستان‌، با ایجاد گورهای دسته جمعی و استفاده از سلاح‌های نامتعارف به دنبال ایجاد ترس در میان محور مقاومت است.

وی افزود: ایران به دنبال ایجاد یک موازنه واقع گرایانه در منطقه است که بر خلاف رویکرد تهاجمی آمریکاست، آمریکا با استفاده از حمله ۱۱ سپتامبر به دنبال حمله به محور مقاومت بود و شعار مقابله با تروریست به دنبال سرپوش نهادن بر جنایات خود است.

الله کرم بیان کرد: هدف نهایی رژیم صهیونیستی تجزیه کشورها در خاورمیانه است، در ایران دو دیدگاه در خصوص برخورد با رژیم صهیونیستی وجود دارد، دسته اول عنوان می کنند که باید حملات ما با پاسخ اسرائیل متناسب باشد و مطابق قوانین با آنها برخورد کنیم؛ اما دسته دوم معتقد است آمریکا هژمونی نیست و می شود با این کشور موازنه را برقرار کرد و به دلیل درگیر بودن آمریکا با انتخابات امکان حمله به ایران را ندارد.

وی گفت: دسته سوم نیز معتقد است که باید در مقابل حملات رژیم صهیونیستی صبوری کنیم تا مانع از ایجاد تنش در اقتصاد و کشور شویم، این نگاه غرب‌گرایانه برای کشور مضر است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403072318084
  • خبرنگار : 71974