در جریان اختتامیه سوگواره ملی مَحرم مُحرم؛

خانواده شهید دانشجو «منصورعلی رستم‌پور» تجلیل شدند

با حضور رئیس جهاد دانشگاهی از خانواده شهید دانشجو «منصورعلی رستم‌پور» تجلیل شد.

در آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره ملی مَحرم مُحرم، که امروز ۲۳ مهرماه با حضور حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولان استانی که در سالن همایش‌های علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، از خانواده شهید دانشجو معلم «منصور علی رستم‌پور» تجلیل شد.

یادآور می‌شود، این شهید گرامی فرزند موسی‌خان متولد ۱۳۴۲ در یکی از روستاهای اطراف کوهدشت چشم به دنیا گشود. خانواده این شهید در تربیت فرزندش وسواس خاصی به خرج می‌داد. وی در اوایل کودکی عشق و علاقه بسیاری به عبادت داشت و همیشه با وضو بود.

برای هم سن و سال‌هایش الگو و در کل یک فرد نمونه بود. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای رشنو و دوران راهنمایی را در روستای بازوند با زرنگی به پایان رسانید تا اینکه دوران دبیرستان فرا رسید و با همکاری پدر کشاورز خود به‌کار کشاورزی پرداخت و در طول ۴ سال دوران دبیرستان را به پایان برد و در سال ۶۳ موفق به گرفتن دیپلم شد. 

شهید رستم‌پور از همان بدو انقلاب با شرکت در تظاهرات با امام خود پیمان خون بست و در نمازهای جماعت شرکت فراوان داشت؛ روزه‌گرفتن در ماه رمضان و روزه‌های مستحبی، ماه رجب و شعبان، نماز به موقع و انجام فرایض دینی، حضور مداوم در مسجد روستا از امور مورد اهمیت شهید بود، او همواره به کمک محرومان می‌شتافت.

شهید رستم‌پور در امتحان کنکور موفق شد در رشته امور تربیتی ادامه تحصیل دهد. شهید رستم‌پور با اعلام نتایج امتحان به تربیت معلم خرم‌آباد رفت و حدود ۲ تا ۳ ماه به پایان دوره تربیت معلم داشت که مخفیانه بدون خبر خانواده از خرم‌آباد برای یاری حماسه‌سازان به جبهه سلیمانیه اعزام شد و بعد از دو ماه توقف در جبهه با شرکت در عملیات والفجر ۹ در یازدهم فرودین ماه ۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل گشت.

به گزارش ایسنا، در پایان اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی مَحرم و مُحرم که همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد از رئیس دانشگاه لرستان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و مدیرکل زندان‌های لرستان به جهت مشارکت مطلوب و گسترده در برگزاری این مراسم  تجلیل شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072318070
  • خبرنگار : 50176

برچسب‌ها