عملیات بنیامینا؛ حزب‌الله غافلگیری‌های زیادی برای صهیونیست‌ها دارد

کارشناس مسائل منطقه معتقد است به‌رغم این‌که رژیم صهیونیستی سعی داشت با تبلیغات و ترور فرماندهان، حزب‌الله را تضعیف کند اما عملیات در حیفا تبلیغات رژیم را از بین برد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان به منظور پاسخ به حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عملیاتی را با پرتاب یک اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در «بنیامینا» در نزدیکی حیفا انجام داد. 

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شد.

در همین حال، سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم اذعان کرد که پهپادی که به پایگاه نظامی گولانی در جنوب حیفا حمله کرد، پدافند هوایی را دور زد و بدون کشف به پادگان نفوذ کرد. 

المیادین در گزارش خود آورده است: در پی عملیات ویژه حزب‌الله در جنوب حیفا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای هشدار قبلی خود را یادآور شد که اصرار اشغالگران در حمله به مردم شریف لبنان در سراسر نقاط این کشور استوار، حیفا و غیر حیفا را آماج موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار خواهد داد، مانند کریات شمونا، المطله و دیگر شهرک‌های مرزی با لبنان.

همچنین در بیانیه اتاق عملیات مقاومت آمده است: نیروی موشکی مقاومت در یک عملیات کیفی و ترکیبی، ده‌ها موشک به سمت اهداف مختلف در مناطق نهاریا و عکا با هدف مشغول کردن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل شلیک کرد. همزمان نیروی هوایی مقاومت گروهی از پهپادهای مختلف را پرتاب کرد که برخی از آن‌ها برای اولین بار به سمت مناطق مختلف در عکا و حیفا پرتاب شدند و مورد استفاده قرار گرفتند.

پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند، منفجر شدند؛ درحالی‌که آن‌ها در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها نفر از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.

حزب‌الله زنده است و برای نبرد برنامه دارد

«مهدی شکیبایی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از عملیات‌های اخیر حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آنچه شب گذشته اتفاق افتاد یعنی حملات پهپادی حزب‌الله به شهر حیفا و نقطه‌ای که مورد اصابت قرار گرفت به لحاظ عنصر زمانی و مکانی دارای اهمیت بسیاری زیادی بود.

وی افزود: در شرایطی این عملیات انجام شد که حزب‌الله تحت ضربات غافلگیرانه رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا قرار داشت که متاسفانه منجر به ترور و شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان و تعدادی فرماندهان رده اول آن شد. رژیم صهیونیستی با این ترورها تلاش داشت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حزب‌الله را تضعیف کند. 

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: عملیات حزب الله در شرایطی رخ داد که تبلیغات می‌کردند، توانسته‌اند حزب‌الله را تضعیف کنند،‌ اما طراحی و همچنین دقت در اصابت این عملیات به‌گونه‌ای بود که تمام آنچه رژیم تبلیغات می‌کرد را از بین برد و نشان داد حزب‌الله به‌رغم از دست دادن فرماندهان اما ساختار فرماندهی‌اش سالم مانده و مسیر حمایت از ملت فلسطین و لبنان را ادامه می‌دهد. بنابراین عملیات حزب‌الله از نظر زمانی هم بسیار مهم است و نشان داد حزب‌الله نه تنها زنده است بلکه برنامه دارد.  

حزب‌الله صهیونیست‌ها را از مرزهای لبنان دور خواهد کرد

شکیبایی ادامه داد: از نظر مکانی نیز عملیات حزب الله با اهمیت است زیرا محل آن شهر حیفا و محل اجتماع تیپ نقطه گولانی و ارتش رژیم صهیونیستی بود و  همان‌طور که حزب‌الله قبلا گفته‌ بود اگر ضاحیه را بزنید، حیفا و اگر بیروت را بزنید تل‌آویو را می‌زنیم، این معادله را در آنجا ثبت کرد، لذا این اتفاق نشان می‌دهد با توجه به این‌که رژیم در برنامه خود اهدافی چون ایجاد شورش در نیروهای مقاومت علیه حزب‌الله دارد و تلاش می‌کند بیروت را هدف قرار دهد، عملیات حیفا ثابت کرد چناچه بیروت را بزنید عملیات بعدی با دقت بالا و در تل ‌آویو انجام خواهد شد. 

وی همچنین اظهار کرد: غافلگیری‌های حزب‌الله هنوز مانده است؛ حزب‌الله بعد از ترور فرماندهان ارشد، اکنون خود را باز یافته و حتما غافلگیری جدیدی در راه است و قطعا صهیونیست‌ها را از مرزهای لبنان دور خواهد کرد و محاسبات جدیدی در راه است.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072318031
  • خبرنگار : 71290