اجلاسیه ۵۷ شهید دانشجو معلم چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نخستین یادواره شهدای دانشجومعلم چهارمحال‌ و بختیاری و ششمین یادواره ملی دانشجومعلمان کشور امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان کشوری و استانی، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار شد.

قربانعلی کریمی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری امروز ۲۳ مهرماه در این آیین اظهار کرد: با شهید شدن یک شخصیت، اگرچه جامعه از وجود او محروم می‌شود اما برکات و آثار شهید بعد از شهادت کمتر از زمان حیاتش نیست همچنان که مقام معظم رهبری در تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند که شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از سر استیصال در مقابله با جبهه مقاومت به ترور روی آورده است، افزود: رژیم صهیونسیتی به هیچ‌یک از اهداف خود از این ترورها دست نیافت.

کریمی با اشاره به ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تأکید کرد: وظیفه امروز ما این است که با تکریم این شهدا، راه و رسم شهیدانه زیستن را ترویج دهیم و همه ما باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که رنگ و بوی شهادت در اعمال و رفتارمان متجلی باشد. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه این استان همواره پیشگام در عرصه جهاد و شهادت بوده است، توضیح داد: فرهنگ ایثار و شهادت و غیرت در خون مردمان این خطه جاریست که تقدیم بیش از ۲۴۰۰ شهید، مؤید این مطلب است. 

کریمی با اشاره به شناسایی ۵۷ شهید دانشجومعلم در استان، بیان کرد: این شهدای والامقام با بصیرت و دانش خود راه علم‌آموزی را انتخاب کردند که با وقوع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهدا جمع‌آوری و نیز دو جلد کتاب با موضوع معرفی این شهدا تألیف و منتشر شده است که امروز رونمایی می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بر اساس اسناد بالادستی کشور، پرچمدار تمدن‌سازی نوین اسلامی و دانشجومعلمان افسران جنگ نرم و ارائه‌کننده راهکارهای نوین برای مبارزه با دشمن هستند. 

کریمی در پایان گفت: دانشجومعلمان این دانشگاه در آینده در مدارس نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم اهتمام خواهند داشت، بنابراین نباید از میراث ارزشمند و گنجینه گرانبهای شهدای والامقام محروم باشند بلکه راه نورانی آنان را بشناسند و تداوم بخشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072318011
  • خبرنگار :