مدیرکل نوسازی مدارس استان:

خیرین مدرسه‌ساز کرمانشاه امسال در ساخت ۱۰ مدرسه مشارکت کرده‌اند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از مشارکت ۴۵ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز استان از ابتدای امسال در امر مدرسه‌سازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرزبان نظری، امروز(۲۳ مهر) در آیین افتتاحیه مدرسه ۹ کلاسه دخترانه خیر مدرسه‌ساز مرحوم حاج «محمد فرزایی» با اشاره به مشارکت خوب خیرین کرمانشاه در امر مدرسه‌سازی در استان، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان همواره از حیث عمل به تعهدات خود در امر مدرسه‌سازی در کشور پیشتاز بوده‌اند.

وی اضافه کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه سال گذشته در ساخت ۹۰ مدرسه در استان مشارکت کرده و ۷۵ میلیارد تومان کمک مالی به امر مدرسه‌سازی اختصاص دادند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز کرمانشاه از ابتدای امسال هم با کمک ۴۵ میلیارد تومانی در ساخت ۱۰ مدرسه مشارکت داشته‌اند، گفت: امیدواریم مشارکت‌ آنها برای ساخت مدرسه در استان تا پایان سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی سپس با بیان اینکه ناحیه سه شهر کرمانشاه بعد از شهر جوانرود محروم‌ترین ناحیه در آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حیث برخورداری از سرانه فضای آموزشی است، از خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدرسه در ناحیه سه شهر کرمانشاه دعوت کرد.

 نظری یادآور شد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در ناحیه سه شهر کرمانشاه ۳.۷ مترمربع برای هر دانش‌آموز است که با میانگین استانی آن فاصله دارد.

مدرسه خیرساز مرحوم حاج «محمد فرزایی» با ۹ کلاس درس و زیربنایی به مساحت ۱۷۴۰ مترمربع با اعتبار پنج میلیارد تومانی در ناحیه سه شهر کرمانشاه احداث شده است. خانواده مرحوم فرزایی همچنین تعهد ساخت یک مدرسه روستایی در شهرستان صحنه با کمک مالی ۱.۳ میلیارد تومانی را داده‌اند.

در این مراسم از خانواده خیر مدرسه‌ساز حاج «محمد فرزایی» تقدیر شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072317962
  • خبرنگار : 50180