اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۵۷ کیلو شیشه و هروئین در عملیات مشترک پلیسی تا دستگیری اراذل و اوباش

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ۵۷ کیلو شیشه و هروئین در عملیات مشترک پلیس فارس و یزد، دستگیری اراذل و اوباش، کشف دپو سیگار قاچاق، دستگیری سارق حرفه‌ای و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۳ مهرماه گفت: در عملیات مشترک پلیس سرچهان با پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاتم از توابع استان یزد، ۵۷ کیلوگرم شیشه و هروئین کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاتم از توابع استان یزد با اقدامات فنی مطلع شدند که قاچاقچیان با یک سواری پژو ۴۰۵ پس از بارگیری مواد مخدر از استان‌های شرقی به سمت شیراز در حال تردد هستند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان سرچهان پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی مورد نظر اعزام و حین گشت‌زنی سواری مذکور را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده که عرصه را بر خود تنگ دیده بود در حاشیه جاده متوقف و با آتش زدن خودرو قصد معدوم کردن مواد مخدر داشت، تصریح کرد: با هوشیاری ماموران، در بازرسی از این سواری ۴۲ کیلوگرم شیشه و ۱۵ کیلوگرم هروئین که از استان‌های شرقی وارد کشور شده بود کشف شد.

حبیبی با اشاره به اینکه یک سواری پژو پارس که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: رانندگان هر دو خودرو برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: پلیس با استفاده از اشرافیت اطلاعاتی، تمام تحرکات قاچاقچیان را تحت نظر دارند و برابر قانون از هرگونه ورود مواد مخدر ممانعت می‌کند  و  مبارزه بی امان با قاچاقچیان در دستور کار دائمی ماموران انتظامی قرار دارد.

آدم‌ربایی، نگهداری سلاح غیرمجاز و نزاع و درگیری از سوابق اراذل و اوباش بود

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری یک نفر اراذل اوباش تحت تعقیب پلیس در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه و مقابله با مخلان نظم و امنیت، ماموران کلانتری ۱۲ بعثت از حضور فعالیت مجرمانه یک نفر اراذل و اوباش مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرشید زینلی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، محل تردد این اراذل واوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این اراذل و اوباش ۳ قبضه سلاح سرد کشف شد، گفت: در سوابق متهم جرائمی از قبیل آدم ربایی، نگهداری سلاح غیرمجاز و نزاع و درگیری به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد.

دپوی سیگار قاچاق در منزل لو رفت

 فرمانده انتظامی شیراز از کشف سیگارهای خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، مأموران کلانتری ۱۱ زند شیراز با رصد هوشمندانه از دپو سیگارهای خارجی قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل موردنظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۵۰۶ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی و قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع  قضایی شد.

کشف گازوئیل فاقد مجوز در شیراز

زراعتیان از کشف یک هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر این شهرستان حین گشت‌زنی به دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل فاقد مجوز کشف و راننده به مرجع قضایی معرفی شد.

زراعتیان از مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برخورد پلیس زرین‌دشت با فروشندگان مواد مخدر

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: با اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ، برخوردهای شدید و سختی در انتظار فروشندگان مواد مخدر است.

رحمت‌الله ارجمندی اظهار کرد: طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر به مدت یک هفته در شهرستان اجرا که در این ماموریت ماموران پلیس موفق به کشف ۵۱۲ گرم مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین شدند.

وی ادامه داد: اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس زرین‌دشت قرار دارد و به فروشندگان مواد مخدر تذکر می‌دهیم که برخورد سخت و شدیدی در انتظار آنها خواهد بود.

ارجمندی تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱۶ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۸ نفر معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سارق حرفه‌ای بالای دکل برق دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با احساس مسئولیت اهالی، ماموران پاسگاه امامزاده اسماعیل(ع) سارق حرفه‌ای را بالای دکل برق دستگیر کردند.

فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش اهالی محل به پاسگاه امامزاده اسماعیل(ع) مبنی بر حضور مشکوک فردی غریبه بالای دکل برق فشار قوی در آن حوالی، ماموران پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ابزار آلات همراه فرد ناشناس نشان از قصد سرقت وی از دکل برق داشت، ادامه داد: با دستگیری متهم و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد وی سارق حرفه‌ای دکل‌های برق فشار قوی است که سوابق متعددی در شهرستان‌های مختلف استان فارس را دارد.

آراوند از کشف مقادیری اقلام مسروقه در بازرسی از خودرو متهم اشاره کرد و گفت: با دستور مرجع قضایی، تحقیقات تکمیلی از متهم ادامه دارد.

انبار فعالیت‌های غیرمجاز در پاسارگاد لو رفت

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف یک دستگاه استخراج رمز ارز و ۲  دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

علی زنگنه‌نیا بیان کرد: در راستای برخورد با قاچاق کالا و برهم زنندگان نظم عمومی، طرح آرامش و امنیت در شهرستان پاسارگاد به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات فنی متوجه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یک انبار خارج از محدوده شهر شدند و پس از هماهنگی قضایی اقدام به بازرسی از آن مکان کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: مامورین پلیس آگاهی در بازرسی از آن انبار ۸ دستگاه کارت گرافیک، یک دستگاه مادر بورد با پاور مربوطه، یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ و یک دستگاه مینی تریل قاچاق را کشف کردند.

زنگنه‌نیا ارزش اموال مکشوفه را برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مالک انبار پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی  معرفی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072317959
  • خبرنگار :