سرپرست فرمانداری اردستان خبر داد:

نرخ بیکاری در اردستان به ۶.۳۲ درصد رسید

سرپرست فرمانداری شهرستان اردستان گفت: نرخ بیکاری شهرستان اردستان با بیست دهم درصد کاهش، به ۶.۳۲ درصد رسیده است که در مقایسه با سال‌های قبل یک رکورد شکنی به شمار می‌رود.

علیرضا فرحبخش، امروز(دوشنبه، ۲۳ مهرماه) در کارگروه اشتغال شهرستان با اشاره به اهمیت و اثرگذاری این کارگروه، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم و اساسی که در شهرستان اردستان مورد توجه است موضوع اشتغال است زیرا اگر دغدغه مندی اشتغال در جامعه برطرف شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی خود به خود برطرف می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در جلسه کارگروه اشتغال، افزود: حضور نماینده و کارشناس به جای مدیر مسئول در این جلسه یعنی این مدیر دغدغه‌ اشتغال ندارد و برای این اولویت مهم شهرستان اهمیتی قائل نیست‌.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری شهرستان اردستان بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از وضعیت و فرصت‌های اشتغال شهرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: هنوز اطلاعاتی جامع از تعداد افراد بیکار، تحصیلات، تخصص آنها و همچنین اشتغال مورد نیاز شهرستان وجود ندارد که از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌شود بانک اطلاعاتی در این خصوص تهیه کند.

فرحبخش با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در شهرستان تصریح کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری شهرستان با مجموعه اقدامات، تلاش‌ها و اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی با بیست دهم درصد کاهش، به ۶.۳۲ درصد رسیده است که در مقایسه با سال‌های قبل یک رکورد شکنی به شمار می‌رود.

۲۸ درصد تعهد اشتغال شهرستان اردستان محقق شد

همچنین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان در این جلسه گفت: اشتغال شاهراه اصلی حل معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است و حل معضل بیکاری، مشکلات اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را برطرف می کند.

وحید نقوی با بیان اینکه تعهد ابلاغی ثبت اشتغال در سامانه رصد ویژه شهرستان اردستان ۱۶۳۷ مورد است که طبق اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ۲۸ درصد تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری محقق شده است که این روند باید شتاب بیشتری بگیرد، گفت: برخی از دستگاه‌های شهرستان شامل ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره گاز، آموزش و پرورش و آبفا در زمینه تحقق اشتغال و جذب تسهیلات عملکرد ضعیفی داشته‌اند. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: در سال جاری ۸۲ پروانه مشاغل خانگی جهت دریافت تسهیلات و ایجاد کسب و کار خرد صادر شده و ۳۴ نفر به صورت مستقل و پشتیبان به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۷۳ نفر در این شهرستان از مقرری بگیران بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که نسبت به ماه گذشته این تعداد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072317939
  • خبرنگار : 50121