پلمب ۷۴ مشاور املاک متخلف در قم

بازرس اداره کل راه و شهرسازی در گشت نظارت بر مشاورین املاک قم گفت: طی یک ماه اخیر با دستور و مصوبه شورای تامین استان مبنی بر تشدید نظارت‌ها، تعداد ۷۴ دفتر مشاور املاک در این استان پلمب شد.

کریم دلفانی امروز ۲۳ مهرماه در گفت وگویی خبری اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار تیم گشت و بازرسی از بنگاه‌ها و مشاورین املاک از سال گذشته تاکنون تعداد ۲۱۵ واحد پلمب شده‌اند.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم افزود: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و با هدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک، از خردادماه سال گذشته آغاز به کارکرده است.

وی اضافه کرد: در استان قم نیز این تیم مشترک متشکل از نماینده‌های اداره کل تعزیرات، اداره کل صمت، اتحادیه مشاورین املاک، پلیس اماکن، امور مالیاتی و اداره کل راه و شهرسازی بازرسی از بنگاه‌ها و مشاورین املاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از مجموع ۲ هزار و ۳۸۳ املاک موجود در استان، ۲ هزار و ۱۹۴ مورد بازرسی انجام شده‌است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، دلفانی ادامه داد: بر اساس بررسی به‌عمل‌آمده از تعداد کل بنگاه‌ها و دفاتر مشاورین املاک استان، ۲ هزار و ۱۶ دفتر دارای مجوز کسب‌وکار مربوط به شغل بنگاه‌داری املاک بوده‌اند و ۳۶۷ مشاور املاک غیرمجاز شناخته شده‌اند.

به گفته بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم در گشت بازرسی، عمده تخلفات مشاورین املاک قم، عدم صدور کد رهگیری، عدم صدور فاکتور، فقدان پروانه کسب‌وکار، گران‌فروشی، عدم نصب نرخ‌نامه و نقض قوانین صنفی بوده‌است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۳۱ مشاور املاک به دلیل تخلفات در مجموع ۱۱۲ میلیون تومان توسط اداره کل صمت تشکیل پرونده و برای اعمال به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

دلفانی به اطلاع رسانی عمومی و نصب بنر در معابر اصلی شهر در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان و همکاری و تعامل مناسب دادستانی، پلیس اماکن و فتا با این اقدام غیرقانونی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ شهروندان قمی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی بنگاه‌های املاک، مراتب را به سامانه «ثبت و پیگیری شکایت» به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072317936
  • خبرنگار : 50455