رایزنی نخست‌وزیران اردن و قطر با مقامات لبنانی درباره تازه‌ترین تحولات

نخست‌وزیر اردن و نخست‌وزیر موقت لبنان در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی پیامدهای حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، تحولات این کشور و تشدید تنش در منطقه پرداختند.

به گزارش ایسنا، «جعفر حسان» نخست‌وزیر اردن امروز (دوشنبه) در مقر نخست‌وزیری این کشور با «نجیب میقاتی» همتای لبنانی خود دیدار کرد و ۲ طرف در جریان این دیدار درخصوص پیامدهای حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، تحولات این کشور و تشدید تنش در منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش النشره، نخست‌وزیر اردن در این دیدار تاکید کرد که کشورش در کنار لبنان برادر ایستاده و از امنیت، حاکمیت و ثبات آن حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود، اردن به شدت مخالف حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان است.

جعفر حسان طی این دیدار بر لزوم پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

در همین راستا، نجیب میقاتی مواضع اردن و مردم آن در قبال لبنان در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این کشور را ارج نهاد.

در این نشست «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «یوسف رجی» کاردار سفارت لبنان در امان نیز حضور داشتند.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با نبیه بری تماس تلفنی برقرار کرد و ۲ طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تحولات کنونی لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

نبیه بری و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در این تماس تلفنی بر برقراری فوری آتش‌بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی تاکید کردند. نبیه بری از امیر قطر، دولت و مردم این کشور به خاطر حمایت از لبنان به‌ویژه ارائه کمک‌های بشردوستانه به آوارگان تشکر و قدردانی به عمل آورد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر به گمان اینکه می‌تواند قدرت نظامی حزب‌الله را تضعیف کند، حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه هزاران شهید زخمی بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072317916
  • خبرنگار : 71588