افزایش بی‌سابقه مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها در پی جنگ غزه

رسانه‌های صهیونیستی با استناد به داده‌های آماری اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کردند، شمار مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی پس از آغاز جنگ غزه و در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی افزایش بی‌سابقه‌ای نیست به دهه گذشته داشته است.

به گزارش ایسنا،‌ رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه و درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان با افزایش بی‌سابقه موارد مهاجرت مواجه است و طبق اعلام مراکز آماری و رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در سال جاری میلادی، ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی آن را ترک کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: «موارد مهاجرت ساکنان اراضی اشغالی به کشورهای خارجی به اندازه‌ای بالا رفته که پیشتر سابقه نداشته است. آن‌ها پول، تحصیلات و مهارت‌های شغلی خود را به همراهشان می‌برند. شمار بالای مهاجران، حتی از مناطقی دور از شمال و جنوب که درگیر جنگ هستند، در بلندمدت‌ به اسرائیل آسیب خواهد زد.»

موارد مهاجرت معکوس ساکنان اراضی اشغالی به اندازه‌ای بالا رفته که پیشتر سابقه نداشته استدر هفت ماه اول سال میلادی جاری، ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند که به طور میانگین، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر از تعداد مهاجران هر ماه در سال ۲۰۲۳ است.

اداره مرکزی روش‌های جدیدی را مطابق استانداردهای جهانی برای سنجش میزان مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی و بازگشت به آن اتخاذ کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: «داده‌های آماری این مرکز ماجرای ناخوشایندی را روایت می‌کند؛ در سال ۲۰۲۳، ۵۵ هزار و ۴۰۰ نفر مهاجرت کردند که در مقایسه با میانگین سالانه ۳۷ هزار و ۱۰۰ نفر در دهه پیش آمار بالایی است. در همان سال، ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر از اسرائیلی‌ها پس از گذراندن مدت طولانی در خارج بازگشتند که بیشتر از میانگین ۲۳ هزار و۸۰۰ نفر در یک دهه است.»

مهاجران اراضی اشغالی در فرودگاه بن گوریون

طبق روش قدیمی سنجشی که تا سال ۲۰۲۱ مورد استفاده بود، آمار  مهاجران و کسانی که باز می‌گشتند، پایین‌تر بود. اصلاح این روش، مهاجرت ۱۲۶ هزار و ۱۰۰ نفر دیگری در ۱۰ سال گذشته را آشکار کرد.

شمار بالای مهاجران در این برهه، در بلندمدت‌ به اسرائیل آسیب خواهد زد

در سال ۲۰۲۳، ۳۹ درصد از مهاجرات از مناطق مرفه‌تر و ثروتمندتر اراضی اشغالی، از حمله تل‌آویو و مناطق مرکزی آن بودند، در حالی که ۲۸ درصد از حیفا و از شمال و ۱۵ درصد دیگر نیز از جنوب بودند. حتی قدس اشغالی نیز ۱۳ درصد از کل مهاجران را تشکیل می‌‎داد و شمار مهاجران کرانه باختری نیز به ۵ درصد می‌رسید.

شمار مهاجران در تابستان گذشته افزایش یافت. در حالی که ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ماهانه به طور میانگین در پنج ماه اول سال مهاجرت می‌کردند، این شمار در ژوئن و ژوئیه به ماهانه ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی»، ۷ اکتبر

طبق اعلام اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، شمار «مهاجران بلندمدت» در هفت ماه اول ۲۰۲۳ به ۵۹ درصد افزایش یافت.

تل‌آویو در حال از دست دادن میزان چشمگیری از نیروی انسانی در سنی است که بسیاری از افراد وارد فضای کار می‌شوند یا تحصیل می‌کنندجروزالم پست با اشاره به جزئیات دیگری درباره جمعیت مهاجران اراضی اشغالی نوشت: «متوسط سنی مردانی که در ۲۰۲۳ مهاجرت کرده‌اند، ‌۳۱.۶ بوده، در حالی که برای زنان، این عدد ۳۲.۵ بوده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «افراد ۲۰ ساله و ۳۰ ساله ۴۰ درصد از جمعیت مهاجران را تشکیل می‌دهند، اگرچه، فقط ۲۷ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. این یعنی اسرائیل در حال از دست دادن میزان چشمگیری از نیروی انسانی در سنی است که بسیاری از افراد وارد فضای کار می‌شوند یا تحصیل می‌کنند. در میان مهاجران، ۴۸ درصد از مردان و ۴۵ درصد از زنان مجرد بوده‌اند. حدود ۴۱ درصد با شریک زندگی خود مهاجرت کرده‌اند که نشان‌دهنده نقل مکان دائمی بسیاری از این مهاجران است.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072317899
  • خبرنگار : 71628