رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد:

انجام کارهای مشترک با همکاری جهاد دانشگاهی در استان‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی بر انجام کارهای مشترک با همکاری جهاد دانشگاهی در استان‌ها تاکید کرد و گفت: باید شبکه‌ گسترده قوی که در کشور داریم تقویت کنیم.

حسن مسلمی نائینی امروز بیست و سوم مهرماه در حاشیه آیین اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی فرهنگی- هنری «مَحرم مُحرّم» که در سالن همایش‌های علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از فناوری‌هایی که سال گذشته جهاد دانشگاهی روی آن کار کرد در پایان سال گذشته موفق به رونمایی از آن شد «ساخت موتور ترکشن‌های قطار» بود که برای اولین بار در کشور توسط جهاد ساخته شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه تا پژوهشگاه بزرگ جهاددانشگاهی به ویژه «رویان» هر روز دارو و کاری جدید در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، اضافه کرد: در پژوهشکده معتمد کارهایی روی تقویت سلول‌های ایمنی بدن انجام می‌دهند؛ سلول‌هایی که سبب نابودی سلول‌های سرطانی می‌شوند.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: با افزایش سن سلول‌های ایمنی بدن انسان ضعیف می‌شوند که پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی روی این سلول‌ها کار کردند که با تقویت این سلول‌ها آنها را وارد بدن انسان کنند.

مسلمی نائینی در ادامه در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جامعه، تاکید کرد: انجام کارهای فرهنگی در جامعه بسیار موثر است و جامعه را با فرهنگ انسان‌ساز عاشورایی عجین کنیم و فضائل اخلاقی را در جامعه ترویج دهیم.

وی بیان کرد: مراسم سوگواری «محرم محرم» از جمله برنامه‌های فرهنگی  است که می‌تواند جوانان را به سمت کارهای فرهنگی ترغیب و تشویق کند.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: حوزه فرهنگی، سازمان امور دانشجویان رویدادهای مختلفی را از جمله بازدید از مراکز مختلف صنعتی را انجام داده تا امید بیشتر برای کار و فعالیت بهتر مهیا شود.

مسلمی نائینی اظهار کرد: در برنامه‌های علمی متخصصین جهاددانشگاهی، دانشجویان حضور پیدا می‌کنند تا با کارهای تحقیقاتی این متخصصین آشنا شوند؛ با روسای دانشگاه‌ها و وزارت علوم صحبت کردیم تا دانشجو می‌توانند در مراکز تخصصی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و ایده‌ها خود را پرورش دهند تا تبدیل به محصول شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه به تمام استان‌ها سفر می‌کنم و کارهای خوب و برجسته‌ای که از سوی جهاد دانشگاهی لرستان انجام شده قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی که داریم شبکه‌ گسترده قوی که در کشور داریم تقویت کنیم و کارهای مشترک در حوزه گیاهان دارویی با پژوهشکده گیاهان دارویی کشور انجام و علاوه بر تامین نیاز داخل نسبت به صادرات آنان اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی مَحرم و مُحرم که همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد از رئیس دانشگاه لرستان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و مدیرکل زندان‌های لرستان به جهت مشارکت مطلوب و گسترده در برگزاری این مراسم  تجلیل شد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072317888
  • خبرنگار : 50177