تلاطم ارزهای جهانی

دلار رشد خود در معاملات آسیا را افزایش داد زیرا تعطیلات ژاپن نقدینگی را نزولی کرد و برنامه محرک اقتصادی چین تا حدودی در کانون توجه بازار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، یورو با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱.۰۹۲۲ دلار و پوند با تقریبا ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۳۰۴۳ دلار رسید همچنین دلار در برابر ین ژاپن در ۱۴۹.۲۰ ثابت بود.

شاخص دلار در سطح ۱۰۳.۱۰ قرار گرفت و به بالاترین میزان خود در هفته گذشته نزدیک شد که بالاترین میزان از اواسط آگوست نیز بود. یوان بیش از ۰.۲ درصد در برابر دلار کاهش یافت و دلار استرالیا، ۰.۱۶ درصد نزول کرد و به ۰.۶۷۳۸۵ دلار رسید.

چین روز شنبه اعلام کرد که برای ارائه یارانه به افراد با درآمد پایین، حمایت از بازار دارایی و پر کردن سرمایه بانک‌های دولتی در راستای احیای رشد اقتصادی پرشتاب، انتشار اوراق قرضه دولتی را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

یوان از ۲۴ سپتامبر، زمانی که بانک خلق چین تهاجمی‌ترین اقدامات محرک چین را از زمان شیوع بیماری همه‌گیر آغاز کرد، ۰.۹ درصد در برابر دلار کاهش یافته است. شاخص سی اس ای ۳۰۰ رکوردها را شکست و در مجموع ۱۶ درصد افزایش یافت اما در جلسات اخیر رشد متزلزلی ثبت کرده است زیرا اشتیاق اولیه در مورد محرک‌های اقتصادی جای خود را به نگرانی در مورد این مورد تبدیل شد که آیا حمایت از آن برای احیای رشد کافی خواهد بود یا خیر.

حرکت ارز در بازارهای اصلی طی هفته گذشته ضعیف بود؛ ین و یورو هر دو حدود ۰.۳ درصد سقوط کردند، پوند ۰.۴ درصد کاهش و شاخص دلار ۰.۴ درصد افزایش یافت.

به دنبال کاهش ۰.۸ درصدی نرخ بهره در هفته گذشته پس از کاهش نیم واحدی از سوی بانک مرکزی و اشاره به کاهش بیشتر در آینده، دلار نیوزیلند با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۰.۶۱ دلار رسید.

مارکت نوشت: بانک مرکزی سنگاپور سیاست پولی مبتنی بر ارز خود را در روز دوشنبه ثابت نگه داشت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403072317880
  • خبرنگار : 50072

برچسب‌ها