اعزام نخستین کاروان دانش آموزی خراسان شمالی به راهیان نور

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان شمالی از اعزام نخستین کاروان دانش آموزی استان به راهیان نور خبر داد.

سرهنگ رسول افضل‌جو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نخستین اعزام دانش آموزان استان به راهیان نور امروز انجام شد و طی آن ۳۰۰ دانش آموز دختر از جاجرم و فاروج به راهیان نور اعزام شدند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان به وسیله ۶ دستگاه اتوبوس به اردوی ۶ روزه راهیان نور اعزام شدند تا با حضور در مناطق عملیاتی جنوب با رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی، اعزام دانش آموزان علاقه‌مند به اردوهای راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آغاز می‌شود، افزود: ۳۰ مهرماه نیز دومین مرحله از اعزام دانش آموزان استان از بجنورد انجام و ۳۰۰ دانش آموز دیگر به راهیان نور اعزام می‌شوند.

سرهنگ افضل‌جو گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سپاه استان، قرار است حدود ۳۰۰۰ دانش آموز و ۵۰۰ معلم طی امسال به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اولویت‌های مسئولان است و نسل جوان و نوجوان باید با رشادت و فداکاری رزمندگان آشنا شوند.

وی افزود: اردوهای راهیان نور فرصتی برای شناخت دانش آموزان از ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است و ارزش و اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072317873
  • خبرنگار : 50444