علی اشکانی: فرنگی‌کاران ناشنوا یکسال دور بودند اما به قهرمانی در آسیا امیدوارم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان گفت: با وجود این که فرنگی‌کاران ناشنوا یکسال از اردوهای تیم ملی دور بودند و تنها یک ماه فرصت برای آماده سازی خود جهت شرکت در بازی‌های آسیایی دارند اما به قهرمانی آن‌ها امیدوارم.

علی اشکانی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم کشتی فرنگی ناشنوایان برای شرکت در بازی های آسیایی ناشنوایان اظهار کرد: با توجه به این که وضعیت برگزاری بازی‌های آسیایی مشخص نبود و فکر می‌کردیم بازی‌ها لغو شود اما متاسفانه در دقیقه ۹۰ متوجه شدیم این بازی‌ها آذرماه به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، بنابراین با برگزاری مسابقات انتخابی سعی کردیم ۱۰ کشتی‌گیر اعزامی به بازی‌های آسیایی را مشخص و آنها را برای این بازی‌ها آماده کنیم. البته در اوزان‌ ۷۲ ،۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ با توجه به ضعفی که در گذشته داشتیم سعی کردیم تغییراتی ایجاد و با تیم قدرتمندی در بازی‌ها حضور پیدا کنیم.

وی گفت: برای آماده سازی تیم ۳ مرحله اردو پیش بینی شده که تا ۱۰ آذر قبل از اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی اردوها ادامه خواهد داشت. هر چند زمان کافی برای آماده‌سازی تیم کشتی فرنگی نداریم اما با استفاده از تمام توان خود سعی خواهیم کرد دوباره از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان با بیان این که بازی‌های آسیایی محک خوبی برای فرنگی‌کاران ناشنوا است، خاطرنشان کرد: چون سال آینده المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان در چین را داریم و تورنمنت دیگری برای ارزیابی کشتی‌گیران تا پایان سال وجود ندارد، قطعا بازی‌های آسیایی می‌تواند فرصت مناسبی برای محک فرنگی‌کاران باشد تا بهترین‌ها را برای المپیک انتخاب کنیم.

اشکانی با اشاره به دوری یکساله فرنگی‌کاران از اردوهای تیم ملی، گفت: فرنگی کاران ناشنوا یکسال بود که هیچ اردویی نداشتند و تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز برگزار و از راه دور آن ها را رصد و مدیریت می‌کردیم. اکنون فقط یک ماه فرصت داریم که آنها را از نظر فنی و آمادگی بدنی برای بازی‌های آسیایی آماده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر فضای تمرینی فرنگی‌کاران با مشکل خاصی مواجه هستند یا خیر؟ افزود: هیچ مشکلی وجود ندارد و فدراسیون همکاری خوبی در این زمینه با ما داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان یکی از دغدغه‌های کشتی‌گیران را کم بودن پاداش آن‌ها نسبت به ورزشکاران سایر رشته‌ها عنوان کرد و افزود: امیدوارم با حمایت وزارت ورزش پاداش قهرمانان ناشنوا نیز همانند قهرمانان سایر رشته‌ها در نظر گرفته شود تا با انگیزه بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند.

اشکانی در پایان گفت: هر ۱۰ کشتی‌گیر اعزامی به بازی‌های آسیایی مستحق مدال هستند و به توانمندی آن‌ها ایمان دارم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403072317850
  • خبرنگار : 90047