رصد و دیده‌بانی ملخ صحرایی در ۱۲۵۰ نقطه سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در پی هشدارهای سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر محتمل بودن حمله ملخ صحرایی مهاجر در نیمه دوم امسال به کشور و با توجه به افزایش میزان بارندگی از اواخر سال گذشته تاکنون خصوصا در نیمه جنوبی استان، شرایط را برای هجوم این آفت فراهم کرده است.

غلامحسین تیموری در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

وی تصریح کرد: رصد و دیده بانی ملخ صحرایی ۱۲۵۰ نقطه در سطح استان خصوصا شهرستان های جنوبی سیستان وبلوچستان باحدود ۶۰ تیم ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به ۳میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار رسیده است.

تیموری افزود: آمادگاه مبازره با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شده و در حال حاضر  ۱۲دستگاه خودروهای عملیات صحرایی مجهز به انواع سمپاش و حدود ۲۰۰ دستگاه انواع سمپاش یوال وی پاش پشت وانتی و پشت موتوری و تور بولاینر پشت تراکتوری در این آماده موجود و برای مبارزه با این آفت خطرناک آماده به کار است.

تیموری اظهار کرد: تیم های رصد و پایش با بهره گیری از نرم افزار کاربردی ایلوکاست موبایلی ،اطلاعات نقاط پایش شده از همان محل  را به فائو ارسال می کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072317843
  • خبرنگار :