می‌خواهم در سن کم به سیمرغ برسم/ دوست دارم در فیلم «نولان» بازی کنم

دو بازیگر کودکی که در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان جایزه بهترین بازیگر این رویداد را دریافت کردند از آرزوهای سینمایی‌شان گفتند و توضیح دادند که برای دریافت این جایزه چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌اند.  

به گزارش ایسنا، به نقل از  ایرنا، پروانه زرین بهترین بازیگر کودک در مراسم اختتامیه جشنواره سی و ششم فیلم کودک و نوجوان اصفهان که ۱۹ مهر در اصفهان برگزار شد به رایان سرلک برای فیلم «تابستان همان سال» و «دختر برقی» و ماهتیسا پسندیده برای فیلم «بامبولک» (بامبالا ۲) و هیلدا کردبچه برای فیلم «دختر برقی» رسید.

رایان سرلک و هیلدا کردبچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هیجان و خوشحالی‌شان را از دریافت این جایزه بیان کردند.

رایان سرلک درباره احساسش از دریافت جایزه گفت: این پروانه زرین اولین جایزه من است و خیلی ذوق دارم. فهمیدم آن زحمت هایی که کشیدم یک نتیجه‌ای داد.

این بازیگر کودک در پاسخ به این سوال که اگر جایزه نمی‌گرفتی ناراحت می‌شدی توضیح داد: در این صورت من خودم را می گذاشتم جای بچه‌هایی که جایزه نگرفته‌اند. اگر جایزه نگیرم ناراحت نمی‌شوم. برای کسی که جایزه نگرفته آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرلک با اشاره به دشواری‌های بازیگری بیان کرد: فیلم «تابستان همان سال» برای همه سخت بود. چون ما «تابستان همان سال» را در «زمستان همان سال» باید ضبط می‌کردیم. در سکانس اول، فیلم «عطا» که من او را بازی می‌کنم داخل آب است و دارد بیرون را نگاه می‌کند. آقای کلاری یک روز برای این سکانس وقت گذاشت. هوا واقعا سرد بود. کل حیاط را سقف زده بودند. بخاری هم گذاشته بودند. ولی باز هم هوا سرد بود.

وی ادامه داد: من خیلی چیزها را دوست نداشتم ولی به خاطر بازیگری قبول کردم. من فوبیای پرندگان داشتم؛ ولی مجبور شدم مرغ و خروس را بغل کنم. به هر حال بازیگری باید هر چیزی را قبول کند و سختی‌ها را بپذیرد.

سرلک گفت: من اوایل خیلی بابت گریه کردن اضطراب داشتم. چون به راحتی گریه‌ام نمی‌گیرد. فقط به خاطر درد فیزیکی می‌توانم گریه کنم. وگرنه گریه‌ام نمی‌آید. در سریال «داریوش» خودم را جای همان شخصیت گذاشتم و واقعا گریه‌ام گرفت.

بازیگر سریال «در انتهای شب» درباره آرزوهایش عنوان کرد: من خیلی دوست دارم اسکار بگیرم. دوست دارم در فیلم نولان بازی کنم. چون خیلی فیلم‌هایش را دوست دارم.

وی ادامه داد: همه می گویند که جشنواره‌های خارج از کشور مثل کن، ونیز و اسکار از جشنواره‌های ما بهتر است. چرا ما نمی‌توانیم در حد آنها باشیم؟ قطعا می‌توانیم. کشور ما این لیاقت را دارد که بهتر از آنها باشد. ما قدمت و اصالت بیشتری از آنها داریم. ما سینمای خیلی خوبی داریم.

هیلدا کردبچه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا بیان کرد: در فیلم «دختر برقی» نقش «دختر برقی» را بازی کردم و اسمم هم هیلدا بود. وقتی این جایزه را گرفتم احساس کردم که تازه یک پله به موفقیت نزدیک تر شدم و مسیر بازیگری برای من شروع شده است. اصلا انتظار نداشتم این جایزه را بگیرم و خیلی هیجان داشتم. روی سن سعی کردم خودم باشم و نظر واقعی‌ام را بگویم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر خودش چرا داورها به او جایزه داده‌اند گفت: من به خوبی از پس نقشم برآمدم. تمام توانم را گذاشتم که این جایزه را بگیرم. برای فیلم‌های بعدی هم صد در صد توانم را می‌گذارم.

کردبچه درباره سختی‌های بازیگری توضیح داد: در یک فیلم کوتاه با لباس نخی بازی می‌کردم. روی من با شلنگ آب ریختند که مثلا دارد باران می‌آید. آب سردی بود. من باید در آن شرایط گریه می‌کردم. آن موقع من به سرما و لرزش بدنم فکر کردم و گریه کردم.

وی افزود: من خیلی دوست دارم در فیلم‌های جادویی و علمی- تخیلی بازی کنم.

این بازیگر کودک با مرور خاطراتش گفت: من وقتی بچه بودم، شنیده بودم سیمرغ و اسکار جایزه‌های بزرگی هستند. در اتاقم روی یک کاغذ یک مرغ کشیدم و زیرش نوشتم سیمرغ بلورین. یک شیر هم کشیدم و نوشتم اسکار جهانی. این کاغذ را به یخچال چسباندم. هر روز به این کاغذ نگاه می‌کردم. یکی از آرزوهای کل زندگی‌ام این است که در سن کم به سیمرغ بلورین برسم و جوان‌ترین فردی باشم که این جایزه را می‌گیرد.

کردبچه در پاسخ به این سوال که به نظر شما سینمای ایران در ژانر کودک چه مشکلاتی دارد توضیح داد: سینمای ایران زیاد مشکلی ندارد. برای این که بهتر شود باید فیلم‌های شاد و موزیکال برای کودکان بسازند. برای بزرگسالان هم فیلم‌های احساسی و هیجان انگیز بسازند. مثلا فیلم «درباره الی» ساخته آقای اصغر فرهادی داستان خیلی خوبی داشت.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان ۱۴ تا ۱۹ مهرماه در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072317842
  • خبرنگار :