یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

عملکرد دولت تاثیر مستقیم بر میزان حضور مردم در انتخابات سال آینده شوراها دارد

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام خراسان گفت: اگر دولت دکتر پزشکیان بتواند در یک سال پیش‌رو به وعده‌های کلیدی خود از جمله مسئله تحریم و تقویت تعاملات بین المللی، فیلترینگ و مواردی از این قبیل عمل کند، می‌توان امید داشت که مردم و به تبع آنان اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده شوراها حضور پیدا کنند.

محمد صابریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط احزاب اصلاح‌طلب پس از ۳ سال رکود در فعالیت‌های خود، اظهار کرد: برای حمایت فکری احزاب اصلاح طلب از دولت چهاردهم، ابتدا نیاز است جایگاه احزاب دیده شود. فعالیت ستادی وجهه‌ای از کار تشکیلاتی و حزبی‌ است که به صورت مقطعی صورت می‌پذیرد و نباید به صورت یک فعالیت موازی دیده شود، چراکه این امر بیش از پیش منجر به تنزل فعالیت‌های حزبی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مشکل پس از انتخابات سال ۹۲ نیز پیش آمد، افزود: برخی افراد دیگر احساس نیاز به حضور در احزاب نمی‌کنند و تصور دارند که می‌توانند از راه‌های دیگری غیر از احزاب در معادلات قدرت تاثیرگذار باشند. به همین جهت احزاب و ساختارهای دموکراتیک آن را دور می‌زنند. در واقع به نظرم اینکه برخی فکر می‌کنند حضور در ستادهای انتخاباتی می‌تواند جای عضویت در احزاب را بگیرد، یک آسیب بزرگ در نظام حزبی محسوب می‌شود. 

عضو شورای مرکزی مجمع نیروی‌های خط امام خراسان در خصوص برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده شوراهای شهر، بیان کرد: هنوز برنامه‌ای برای انتخابات شورای شهر وجود ندارد. ما در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردیم که اصلاح‌طلبان سه شرط برای حضور در انتخابات دارند. سال آینده هم اگر این شروط رعایت شود، در انتخابات حاضر خواهیم شد.

صابریان ادامه داد: شرط اول این است که انتخابات باید معنادار و امکان تأثیرگذاری در آن وجود داشته باشد. در مورد انتخابات امسال ریاست‌جمهوری این معناداری وجود داشت. تا این لحظه من حس می‌کنم در انتخابات شورای شهر این شرط رعایت خواهد شد، خصوصا که شورای فعلی شهر مشهد چندان در حل مشکلات شهر و شهروندان موفق عمل نکرده است. 

وی اضافه کرد: شرط دوم این است که به ما امکان فعالیت داده شود؛ به این معنا که اگر قرار است ما اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور یابیم، باید نامزدهایی در سطح خواسته‌های خود داشته باشیم. این مورد بستگی به این دارد که نمایندگان مجلس در شهر چگونه عمل کنند؛ زیرا بخشی از فرآیند تایید صلاحیت نامزدهای شورای شهر متاثر از میزان نفوذ نمایندگان است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: شرط سوم این است که ببینیم آیا مردم تمایل دارند در انتخابات شرکت کنند یا خیر. در رابطه با انتخابات شورای شهر، در این لحظه من پیش‌بینی چنین تمایلی را از سمت مردم ندارم، مگر اینکه عملکرد دولت دکتر پزشکیان بسیار موفق باشد و بتواند در یک سال پیش‌رو به وعده‌های کلیدی خود از جمله مسئله تحریم و تقویت تعاملات بین المللی، فیلترینگ و مواردی از این قبیل عمل کند. آن زمان می‌توان امید داشت که مردم در انتخابات حضور پیدا کنند.

نماینده مجمع نیروهای خط امام در جبهه اصلاحات خراسان رضوی ادامه داد: اگر مردم تمایل به شرکت در انتخابات داشته باشند، وظیفه اصلاح‌طلبان است که در این مسیر قدم بردارند و نامزدهای خود را به مردم معرفی کنند تا تحولاتی اساسی در شورای شهر به نفع شهروندان رخ دهد. همان طور که گفتم، مهمترین عامل در تشویق مردم برای حضور در انتخابات و نقش‌آفرینی اصلاح‌طلبان در این عرصه، عملکرد دولت است. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072317819
  • خبرنگار : 50663