رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: پتروشیمی‌ها در حوزه کاهش انتشار کربن چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در شرایط فعلی لازم است که باید به این موارد و برندسازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری شود.

به گزارش ایسنا، آرش نجفی امروز در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران با بیان اینکه موضوع بهینه‌سازی، بهره‌وری و افزایش بازده باید در همه حوزه‌ها به مهم‌ترین هدف تبدیل شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تفکر بهینه‌سازی با تفکر تولید پیگیری می‌شود اتفاق‌های خوبی در این زمینه نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه قرار است سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی تأسیس شود، تاکید کرد: قوانین وضع‌شده در این بخش با توجه به گذشت زمان کارایی نداشته است.

به گفته وی، مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری تنها صرفه‌جویی نیست، اگر درک درستی از مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی نداشته باشیم کشور دچار مشکل‌های بیشتر می‌شود. افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی جزو وظایف همه بخش‌های کشور است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بخش بهینه‌سازی یک گام جلوتر از مهندسی متعارف است، بهینه‌سازی تنها کاهش مصرف گاز، بنزین و برق نیست، بلکه همه ساختارهای کشور باید بهینه شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403072317812
  • خبرنگار : 71498

برچسب‌ها