تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف جنایات اسرائیل

وزیران خارجه ایران و عمان طی دیدار در مسقط، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان و غزه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک راجع به تحولات منطقه روز دوشنبه با «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی که سفر منطقه‌ای خود را از لبنان و سوریه آغاز کرد، هفته گذشته به عربستان و قطر رفت.  وزیر خارجه ایران طی ۲ روز گذشته نیز با مقام‌های ارشد عراق و عمان درباره مسائل منطقه و لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه ۲ ملت، بر عزم ۲ کشور برای تقویت و توسعه مناسبات در همه حوزه‌ها تاکید کردند.

طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

۲ وزیر همچنین بر تشدید تماس‌ها با دیگر طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت حفاظت از ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از گسترش ناامنی و جنگ توافق کردند.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درباره رایزنی عراقچی و البوسعیدی نوشت طرفین «بحث و گفت‌گوی بسیار مفیدی در مورد موضوعات مورد علاقه یا نگرانی مشترک داشتند».

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین خبر داد: طرفین در مورد وضعیت هشدارآمیز منطقه تبادل‌نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل‌کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان شدند. آن‌ها همچنین ضرورت تلاش بیشتر برای بسیج کمک های بشردوستانه بین المللی به آوارگان را مورد تاکید قرار دادند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، عراقچی قرار است به مصر نیز سفر کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072317805
  • خبرنگار : 71038