نماینده کرمانشاه در مجلس:

کرمانشاه می‌تواند از ستون‌های «اقتصاد دانش‌بنیان» کشور باشد

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان می‌تواند از ستون‌های محکم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور باشد.

به گزارش ایسنا، محمد رشیدی، امروز (۲۳ مهر) در جمع مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه، از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از مباحث مهم کشور یاد کرد که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع با همراهی تعدادی از نمایندگان مجلس، فراکسیون اقتصاد دانش بنیان را تشکیل دادیم.

وی تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از دستاوردهای مهم فراکسیون اقتصاد دانش بنیان برشمرد و افزود: این قانون بسیار مترقی بوده و لازم است شرکت‌های فناور و دانش بنیان با جزییات آن آشنا شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پذیرای نظرات و پیشنهادات برای اصلاح این قانون هستیم، یادآور شد: این قانون وحی منزل نیست و اگر نیاز باشد می‌توان اصلاحاتی در آن ایجاد کرد.

رشیدی یکی از مزایای قانون جهش تولید دانش بنیان را تخصیص اعتبارات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و اظهار کرد: ظرف دو سال ۱۰ همت به این شرکت‌ها اختصاص یافته، در حالی که در ۱۰ سال قبل از آن اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان تنها سه همت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فقط محدود به منابع مالی نبوده و در زمینه مالکیت فکری و... نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صرفا با هدف ایجاد کار و اشتغال نیست، گفت: فعالیت این شرکت‌ها تاثیر بسزایی در حرکت کشور به سمت تکنولوژی دارد، مانند آنچه که اکنون برخی کشورها همچون ژاپن، چین و ... به سمت آن حرکت کرده‌اند.

 رشیدی گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان وابستگی ما را به واردات هم کاهش می‌دهد و این امر تاثیر بسزایی در حفظ ذخایر ارزی کشور که اکنون با محدودیت مواجه است، دارد. به علاوه این شرکت‌ها می‌توانند با صادرات محصولات خود به دیگر کشورها برای ما ارزآوری هم داشته باشند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان با صادرات علم و تکنولوژی به کشورهای منطقه، اقتدار ایران را به نمایش می‌گذارند.

رشیدی با تاکید بر اینکه ذهن خلاق و برتر جوانان ایرانی خود را به دنیا نشان داده، گفت: حمایت از این جوانان صاحب ایده و دانش باید تقویت شود.

نماینده کرمانشاه سپس از ظرفیت خوب استان کرمانشاه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و با اشاره به وجود حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان، افزود: خوشبختانه کرمانشاه از نظر تعداد کمی و کیفیت شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور پیشتاز است.

رشیدی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکت‌ها ما را از واردات بسیاری از این محصولات بی نیاز می‌کند.

وی گفت: کرمانشاه این ظرفیت را دارد که یکی از ستون‌های محکم اقتصاد دانش بنیان در کشور باشد. ما نمایندگان استان هم آماده حمایت از این حوزه هستیم.

نماینده کرمانشاه از حضور مدیران صندوق نوآور ی و شکوفایی ریاست جمهوری که در این نشست حضور داشتند هم قدردانی و ابراز امیدواری کرد این امر منجر به تامین مالی و اختصاص تسهیلات به حداقل ۳۰ شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072317800
  • خبرنگار : 50181