تحصیل ۱۵ دانش آموز اتباع در مدارس خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از تحصیل ۱۵ دانش آموز اتباع در مدارس استان خبر داد.

ابوالقاسم اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعداد دانش آموزان اتباع در استان چشمگیر نیست و حدود ۱۵ نفر است که در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت نام از این دانش آموزان اتباع براساس دستورالعمل وزارتی و با هماهنگی استانداری انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: این دانش آموزان در سطح استان پراکنده هستند و در مدارس دولتی به صورت عادی بین فرزندان ما تحصیل می‌کنند. از آنجایی که تعداد آن‌ها کم است نیز مسئله خاصی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در ۲۰۸۰ مدرسه در حال تحصیل بوده و ۲۰ هزار فرهنگی مسئولیت آموزش به آن‌ها را بر عهده دارند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی، ۲۱ پروژه آموزشی به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید و ۴۷ کلاس جدید در قالب ۲۵ پروژه آموزشی به فضای آموزشی خراسان شمالی افزوده شد.

براساس آمار، ۱۰۰۰ کلاس درس ناایمن در استان وجود دارد که ۱۵۰ مدرسه را تشکیل داده و به گفته اداره کل نوسازی مدارس استان، باید تخریب و بازسازی شوند.

در حال حاضر ۶ پروژه مدرسه‌سازی در قالب پروژه‌های ملی و پنج پروژه در قالب پروژه استانی در حال انجام است. همچنین احداث ۱۸ پروژه جدید آموزشی نیز با استفاده از اعتبارات استانی آغاز شده که شامل ۱۲۰ کلاس درس می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072317763
  • خبرنگار : 50444