رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران خبرداد

اختصاص ۴۰ درصد تولید ناخالص مازندران به صنایع غذایی

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه صنایع غذایی ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان را به خوداختصاص داده است، گفت: صنعت غذا در استان نیازمند نگاه و حمایت ویژه است.

سعید باقری مرمتی دو شنبه ۲۳ مهر به مناسبت دوازدهمین همایش روز جهانی غذا در نشست خبری با اصحاب رسانه‌، با اشاره به شعار«حق غذا برای زندگی و آینده‌ای بهتر و کسی را فراموش نکنیم» اظهار کرد: غذا یکی از ۳ نیاز اصلی انسان است، خوراک، غدا و امنیت مواد غذایی اهمیت ویژه‌ای در جهان امروز دارد.

وی افزود: صنایع غذایی استان همواره در کشور پیشرو بوده و دست برتر در صنایع استان دراختیار صنایع غذایی دارد.

باقری مرمتی با تاکید بر کیفیت مواد غذایی تولید استان یادآور شد: صادرات مواد غذایی مازندران به دیگر کشورها نشانگر تامین امنیت غذایی کشور است.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات استان با بیش از ۳۰ درصد به صنعت غذا اختصاص دارد، یادآور شد: در کشور صنایع غذایی استان توزیع می‌شود که از آن جمله صنعت مرغ با ۱۵ درصد است.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران تصریح کرد: لبنیات مازندران زبانزد کشور و منطقه با برندهای معتبر است، در فراورده‌های گوشتی واحدهای فعال و قابل اعتنا در صادرات داریم.

این مسئول با اعلام اینکه در بحث روغن بسته‌بندی عمده روغن کشور در استان قرار دارد، افزود: صنعت غذایی مازندران همواره پشتیبان امنیت غذایی کشور بوده‌است.

باقری مرمتی، کیک و کلوچه را سوغات سنتی استان دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه‌های معتبر در استان فعالیت و صادرات دارند همچنین در فرآورده‌های دریایی سرمایه‌گذاری ماهیان خاویاری در قفس انجام شده است.

وی به ظرفیت کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران قطب تولید برنج و مرکبات کشور است و چند پایانه بزرگ صادراتی برنج در استان قرار دارد.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران به این استان در تولید نوشیدنی در کشور اشاره کرد و افزود: مازندران در صنعت غذا دست برتر در کشور دارد و با کیفیت قابل‌ رقابتی برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران از معدود استان‌های دارای ظرفیت‌های بزرگ در حوزه صنعت غذاست، تصریح کرد: اگر همت و ریسک سرمایه‌گذاران نبود از این امکان برخوردار نبودیم.

باقری مرمتی با اعلام اینکه گردهمایی درجهت تجلیل از سرمایه‌گذاران و اطمینان‌خاطر در تولید مواد غذایی استان برای عموم جامعه در روز چهارشنبه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۳۹۶ واحد صنعتی فعال در استان داریم و ۲۴ درصد سرمایه‌گذاری و ۲۱ درصد اشتغال به این حوزه اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع غذایی  ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان مازندران را به خوداختصاص داده است، اضافه کرد: صنعت غذا در استان نیازمند نگاه و حمایت ویژه است.

باقری افزود: در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا هر ساله واحدهای نمونه و برتر تجلیل می‌شوند، یادآور شد: بزرگی، اشتغال، میزان کیفیت، نگاه به مصرف‌کننده معیارهای سنجش واحدهای نمونه تولیدی هستند اما اهمیت ویژه بر بحث کیفیت است.

وی افزود: در تولید و ذخیره سازی گندم و آرد، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان به‌ویژه در بندر امیراباد انجام شد که جز برترین‌های کشور قرارداریم.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اعلام اینکه این استان در صنعت چای به‌ویژه در غرب استان تولید و بسته‌بندی خوبی دارد، بیان کرد:  امسال ۲۲ شرکت صنایع غذایی به‌عنوان واحدهای برتر و ۵ شرکت پیشکسوت، ۱۳ کارشناسان برتر حوزه کیفیت، ۱ شرکت دارویی تجلیل خواهند شد.

این مسئول با اعلام اینکه تلاش ما رفع مشکلات واحدهای تولیدی است تا هیچ واحدی تعطیل نشود، گفت: فریز کردن وام‌ها یکی از موانع واحدهای تولیدی است و سالانه با تورم بالایی روبرو هستیم از این رو واحدها برای بقا نیازمند تامین منابع مالی هستند.

باقری مرمتی یادآور شد: ناترازی انرژی دیگر مشکل واحدهای تولید در بخش صنایع غذایی است که تا اوایل خرداد پابرجا است.به دلیل اینکه صنعت غذایی مستقیم با سفره مردم در ارتباط است نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072317760
  • خبرنگار : 50618