برگزاری نخستین یادواره شهدای امدادگر خراسان شمالی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از برگزاری نخستین یادواره شهدای امدادگر استان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

ابوالفضل محبان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۶۷ شهید امدادگر دفاع مقدس استان برگزار می‌شود که سخنران ویژه آن دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و مصطفی صابر خراسانی نیز در آن با نوای مداحی خود حاضران را به فیض می‌رساند.

وی زمان و مکان برگزاری این یادواره شهدای امدادگر استان را چهارشنبه ۲۵مهرماه جاری از ساعت ۱۸ در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد دانست و افزود: سردار فتحیان به عنوان یکی از فرماندهان امداد و نجات زمان دفاع مقدس نیز به عنوان میهمان ویژه در این یادواره حضور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یادواره ۶۷ شهید امدادگر دوران دفاع مقدس در پیشبرد امر جهاد تبیین و با هدف معرفی شهدای امدادگر استان و خدمات ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس و افزایش روحیه از خودگذشتگی و ایثار برگزار خواهد شد.

محبان برگزاری یادواره‌های شهدا را امری ضروری برای بصیرت‌افزایی و آشنایی نسل جدید با سیره شهدا دانست و ادامه داد: حضور به موقع و متعهدانه، مهم‌ترین مزیت هلال احمر است، این امر از دیرباز مورد توجه امدادگران هلال احمر بوده و شهدای امدادگر نیز در دوران دفاع مقدس عازم جبهه شدند تا به آسیب دیدگان در جنگ خدمت رسانی کنند، آن‌ها اخلاق و نوع دوستی را سرلوحه کارهای خود قرار دادند و برای درمان و نجات مجروحان، جان خود را فدا کردند.

محبان با بیان اینکه تکریم و تقدیر از والدین و خانواده شهدای امدادگر، بخش ویژه این رویداد خواهد بود، افزود: رونمایی از دو عنوان کتاب نیز در یادواره شهدای امدادگر استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072317732
  • خبرنگار : 50444