با حضور معاونان بنیاد مسکن کشور؛

۳۷ پروژه عمران روستایی در گیلان افتتاح شد

آیین افتتاح متمرکز استانی پروژه های اجرای طرح هادی روستایی با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در روستای دهکای آستانه اشرفیه برگزار شد.

حامد دائمی امروز، ۲۳ مهرماه در حاشیه این آیین، با بیان اینکه ۳۷ پروژه عمران روستایی استان گیلان را با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان اجرایی کردیم، گفت: این پروژه ها شامل ۱۵۷ هزار و ۹۲۸ مترمربع آسفالت معابر روستایی معادل ۳۸ کیلومتر است.

وی همچنین در حاشیه آیین بهره برداری متمرکز استانی از پروژه های طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی که در روستای داخل شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون، عنوان کرد: اجرای این طرح در گیلان با موفقیت همراه بوده و شاخص مقاوم سازی به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان مقام سازی مسکن روستایی و تولید مسکن در روستاهای سطح استان را در دستور کار بنیاد مسکن دانست و ادامه داد: امروز شاهد بهره برداری از ۱۱۷ هزار و یکصدمین واحد مسکن روستایی در استان هستیم که سهم شهرستان آستانه اشرفیه ۵۳۷۰ واحد است.

ابراهیم نجفی، نماینده شهرستان آستانه اشرفیه نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به اهمیت تشکیل کمیسیون تغییر کاربری و اجرای ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، خاطرنشان کرد: شاهد اقدامات مثبت بنیاد مسکن در شهرستان آستانه اشرفیه هستیم.

وی یکی از مطالبات مردم دهستان دهکا را احداث جاده دسترسی مستقیم در داخل طرح هادی دانست و گفت: با تامین اعتبار لازم توسط بنیاد مسکن، دو نقطه روستا به هم متصل می شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072317725
  • خبرنگار : 50040