رئیس کل دادگستری یزد:

گسترش ساختار قضایی الزاما به معنای توسعه عدالت نیست

رئیس کل دادگستری استان یزد دسترسی به عدالت را حق اولیه و طبیعی همه مردم دانست و گفت: قطعا این به معنای ایجاد و افزایش ساختمان و توسعه ساختار قضایی در هر بخش و منطقه‌ای نیست.

حجت الاسلام «حسین طهماسبی» در دیدار امام جمعه و فرماندار شهرستان زارچ با بیان اینکه تبدیل شدن دادگاه بخش به شهرستان چالش های بسیاری را از حیث مالی، اداری، قضایی و جنبه اجتماعی به همراه دارد، افزود: تمام تلاش مجموعه مدیریت قضایی استان از حیث کمیت و کیفیت، بهبود و ارتقاء خدمات قضایی در شهرستان زارچ است.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی همه نهادها و دستگاه ها این است  که زندگی مردم راحت تر پیش برود و در این مسیر از هیچ همراهی کوتاهی نخواهد شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه تعامل با همه دستگاه ها و نهاد ها در جهت تسهیل کار مردم از مهمترین اولویت‌هاست، گفت: تعامل، هم افزایی و همسویی در مسیر خدمت به مردم یک وظیفه شرعی و قانونی است و این وظیفه تحت الشعاع رودربایستی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، طهماسبی با اشاره به نقش ائمه جمعه در شهرستان‌ها، عنوان کرد: ائمه جمعه علیرغم اینکه کار اجرایی در اختیارشان نیست اما حق پدری و راهبری در شهرستان را داشته و حمایت آنها از فعالیت های دستگاه قضا می تواند در پیشبرد امور بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072317724
  • خبرنگار : 50214