با اشاره به سفرهای اخیر مقامات ایران به شورهای منطقه

معصومی: دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای تأمین امنیت منطقه‌ای است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه اظهار کرد: دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای رسیدن به همبستگی و تعامل بین کشورهای اسلامی در جهت مقابله با تهدیدات مشترک و تأمین امنیت منطقه‌ای است.

سید کریم معصومی نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفرهای اخیر روسای جمهور و مجلس و همچنین وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه و تاکید آنها بر لزوم محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «به‌کارگیری دیپلماسی منطقه‌ای یک ابزار استراتژیک و اساسی برای مقابله با تهدیدات مشترک و ایجاد همبستگی میان کشورهای مسلمان است»، عنوان کرد: یکی از اهداف مهم این دیپلماسی، محکومیت و مقابله با جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، لبنان و سایر کشورهای منطقه است و همگرایی کشورهای مسلمان و اتخاذ مواضع مشترک در برابر سیاست‌های تهاجمی رژیم صهیونیستی، می‌تواند یک جبهه متحد و قدرتمند در برابر تهدیدات این رژیم ایجاد کند.

وی گفت: محکومیت رسمی جنایات اسرائیل در مجامع بین‌المللی از سوی کشورهای اسلامی و برگزاری نشست‌های مشترک برای هماهنگی مواضع، علاوه بر فشار سیاسی بر اسرائیل، می‌تواند صدای مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برساند و حمایت از حقوق آنان را تقویت کند. چنین اقدامات دیپلماتیکی می‌تواند حمایت‌های بین‌المللی از ملت فلسطین را افزایش دهد و از سوی دیگر، سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل را محدود کند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به ظرفیت‌های دیپلماسی در زمینه ایجاد اجماع میان کشورهای منطقه تاکید کرد: به‌طور کلی دیپلماسی منطقه‌ای ابزاری مهم برای رسیدن به همبستگی و تعامل بین کشورهای اسلامی در جهت مقابله با تهدیدات مشترک و تأمین امنیت منطقه‌ای است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072317708
  • خبرنگار : 71489