مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر اعلام کرد:

برگزاری دوره آموزشی کشت کلزا و شناخت عوامل خسارت‌زای گیاه برای کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت کاشت کلزا و شناخت عوامل خسارت‌زای گیاه در این شهرستان خبر داد.

«علی‌رضا سلاح‌ورزی» در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: این دوره با هدف آشنایی بیشتر و ارتقای سطح دانش کشاورزان کلزاکار، در محل نمازخانه این مدیریت برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی و ترویجی مطالبی در خصوص مزایای کشت کلزا، آماده‌سازی زمین جهت کشت، میران بذر و عمق مناسب کاشت، مراحل جوانه‌زنی و سبز شدن کلزا، تغذیه گیاهی کلزا، مرحله گل‌دهی و غلاف‌دهی کلزا، مرحله داشت (کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها) و برداشت کلزا آموزش داده شد.

وی همچنین مهم‌ترین مزیت کشت کلزا را ایجاد تناوب زراعی و مصرف کم بذر در واحد سطح ذکر کرد.

این مسئول مهم‌ترین نکات فنی برای کلزا را تاریخ کاشت مناسب و رعایت تراکم مطلوب در واحد سطح دانست و افزود: با تنظیم دقیق دستگاه کارنده کلزا، می‌توان به تراکم مطلوب دست یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر همچنین به برگزاری دوره‌ آموزشی و ترویجی عوامل خسارت‌زای گیاه در این شهرستان خبرداد و گفت: با هدف کاهش خسارت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز از طریق شناخت علائم خسارت‌ها، بهترین زمان و بهترین راه مبارزه و شناخت روش‌های مدیریت تلفیقی اجرا شد.

سلاح‌ورزی خاطرنشان کرد: شناخت و کنترل عوامل خسارت‌زا، گام اساسی در کاهش خسارت آفات و بیماری‌ها است.

وی همچنین با اشاره به این نکته که مدیریت عوامل خسارت‌زای گیاه، نیازمند پایش مستمر مزارع است، گفت: در این دوره مطالبی در خصوص انواع آفات محصولات مختلف منطقه، بیماری های گیاهی و علف‌های هرز رایج مزارع، انتخاب سم مناسب و توصیه‌های صحیح به کشاورزان آموزش داده شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072317668
  • خبرنگار : 50469