سایت جدید جمع‌آوری زباله در سنندج احداث می شود

فرماندار سنندج از احداث سایت جدید جمع‌آوری زباله خبر داد.

حسن عسکری، امروز دوشنبه(۲۳ مهر) در بازدید از سایت جمع‌آوری زباله این شهر اعلام کرد که به زودی محل جدیدی برای این منظور احداث و انتقال خواهد یافت.

وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی و نارضایتی‌های عمومی ناشی از محل دفع زباله کنونی شهر سنندج، تأکید کرد که انتقال سایت جمع‌آوری زباله به مکان جدید یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

فرماندار سنندج عنوان کرد: این پروژه با هدف بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلودگی‌های اطراف شهر انجام خواهد شد و مراحل اولیه برای تعیین مکان جدید و اجرای طرح‌های زیرساختی در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: این موضوع طی یک هفته جهت بررسی در دستور کار دستگاه های متولی قرار می گیرد و درصورت قصور و ترک فعل به دستگاه های نظارتی معرفی می شوند.

به گزارش ایسنا، مکان دفن زباله شهر سنندج که بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد در نزدیکی روستاهای کیلک و چنو واقع شده است و روزانه حدود ۴۰۰ تن زباله به این جایگاه منتقل می شود.

این جایگاه دفن زباله که در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار از دهه ۷۰ ایجاد شده فاقد استانداردهای لازم است؛ جایی که زباله‌های دپو شده در آن به کوه عظیمی مبدل شده که در فصل گرم سال با افزایش دمای هوا دچار حریق می شود و امسال تاکنون چندین مورد آتش سوزی در این مکان روی داده است که این اتفاق می تواند خطر جدی برای اراضی کشاورزی منطقه باشد.

افزون بر مورد مذکور این جایگاه دفن زباله به محلی برای جولان سگ های بلاصاحب تبدیل شده است و به حدی جمعیت آنها زیاد شده که وقتی در این محل حضور یافتیم افزون بر هوای آلوده و بوی تعفن ناشی از تلنبار زباله‌ها، امکان پیاده شدن از خودرو سخت شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072317667
  • خبرنگار :