سرپرست اداره‌کل صمت استان خبر داد

صدور شناسنامه برای ۷۷ هزار قلم کالای تولید داخل و وارداتی در آذربایجان شرقی

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ضمن افزایش ۹۷ درصدی صدور شناسه کالا در سامانه جامع تجارت، بیش از ۷۶ هزار و هشتصد قلم محصول تولید داخل و وارداتی در استان شناسنامه‌دار شدند.

عبدالحمید سرتیپی با اعلام این خبر اظهار کرد: بیش‌ترین محصول شناسنامه‌دار شده در استان با بیش از ۱۳هزار قلم کالا مربوط به گروه کالایی لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی، شیرینی و شکلات با ۱۰۷۰۰ قلم کالا و مقاطع فلزی و محصولات فولادی با بیش از ۷۳۰۰ شناسه صادره در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی مهم‌ترین مزیت شناسنامه دارشدن کالاها را حمایت از تولید داخل و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از اصالت محصول، با استفاده از گوشی تلفن همراه ضمن شماره‌گیری کد #۷۷۷۷*۴* و وارد کردن شناسه ۱۳ رقمی کالا، از مشخصات فنی محصول و شرکت سازنده آن مطلع شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهانه نزدیک به ۶۰۰ بنگاه اقتصادی جدید اعم از تولیدی و تجاری با ثبت‌نام و اخذ کد نقش به جمع فعالین تولیدی و تجاری سامانه جامع تجارت اضافه می‌شوند، گفت: مجموع فعالین دارای کد نقش با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل، به بیش از ۸۳ هزار بنگاه اقتصادی رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز مشروط به شفافیت تجاری، ثبت آمار تولید و ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است، از کلیه فعالین اقتصادی خواست نسبت به انجام تکالیف خود در سامانه جامع تجارت اهتمام کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072317663
  • خبرنگار :

برچسب‌ها