عذرخواهی قائدی بدتر نبود؟

بعد از بازی ازبکستان و ایران یک اتفاق عجیب رخ داد. در حالی که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، مسوولان رسانه‌ای باشگاه فولاد خوزستان مطابق عرف رایج در فوتبال جهان اقدام به تقدیر از دو بازیکن خودی کردند که در این دیدار حاضر بودند. به این ترتیب یک پوستر به‌افتخار علی نعمتی طراحی شد که نخستین بازی ملی‌اش را پشت سر می‌گذاشت و یک پوستر هم به افتخار یوسفف، دروازه‌بان ازبکستانی این تیم به انتشار رسید.

به گزارش ایسنا، دنیای اقتصاد نوشت: بعد از بازی ازبکستان و ایران یک اتفاق عجیب رخ داد. در حالی که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، مسوولان رسانه‌ای باشگاه فولاد خوزستان مطابق عرف رایج در فوتبال جهان اقدام به تقدیر از دو بازیکن خودی کردند که در این دیدار حاضر بودند. به این ترتیب یک پوستر به‌افتخار علی نعمتی طراحی شد که نخستین بازی ملی‌اش را پشت سر می‌گذاشت و یک پوستر هم به افتخار یوسفف، دروازه‌بان ازبکستانی این تیم به انتشار رسید. به هر حال گلر ازبکستانی فولاد هم در این مسابقه کلین‌شیت کرده بود و آنها فکر کردند خوب است به این سنگربان هم روحیه بدهند، اما واکنش‌ها به این موضوع بسیار غریب و غیرمنتظره بود. آن‌طور که برخی شنیده‌ها حکایت دارد، خود باشگاه ابتدا عوامل رسانه‌ای‌اش را توبیخ و بعضا اخراج کرد، سپس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال آنها را احضار کرد و در نهایت طراح پوستر رسما عذرخواهی کرد. خب چرا واقعا؟ چه خبرتان است؟ مگر چه شده؟

همان‌طور که گفتیم در سراسر جهان رسم است وقتی بازیکنان باشگاهی در مسابقات ملی تیم‌های خود می‌درخشند، باشگاه به افتخارشان پوستر یا پیامی منتشر می‌کند. حالا اینکه آن درخشش در مقابل تیم ملی کشور میزبان رخ بدهد، یک موقعیت پیچیده به وجود می‌آورد. با این حال، حتی همین موارد هم در دنیا مدیریت شده و خیلی‌ها به خوبی موضوعات را از هم تفکیک می‌کنند. مثلا وقتی کریم بنزما سال ۲۰۲۱ در فینال لیگ ملت‌های اروپا با لباس فرانسه به اسپانیا گل زد، صفحه رسمی باشگاه رئال مادرید در توییتر تصویری از صحنه گل را به انتشار رساند و نوشت: «عجب گلی!» خب چه شد؟ مسوول رسانه‌ای آنجا را آویزان کردند؟ شلاق زدند؟ تحقیر کردند؟ اینجا که اصلا داستان فرق داشته. تیم ملی ایران بازنده نشده که کسی عصبانی باشد. یک مساوی رقم خورده و این بندگان خدا هم تصویر گلرشان را منتشر کرده‌اند. همین. آسمان به زمین آمده؟ نهایتش باید می‌گفتید اینجا بعضی‌ها فرهنگ و ظرفیت چنین مسائلی را ندارند و خلاص؛ دیگر بگیر و ببند چه معنایی دارد؟

برخوردهای اخیر حتی تا حدی بوی ضعیف‌کشی هم می‌دهد. جالب است که وقتی ایران در مسابقه قبلی همین مرحله با تنها گل مهدی قائدی از سد امارات گذشت، مهاجم ایرانی الاتحاد کلبا به خاطر اینکه در لیگ آن کشور توپ می‌زند از تماشاگران حاضر در ورزشگاه عذر خواست؛ چیزی که تقریبا می‌شود گفت شما هیچ‌ کجای جهان نمی‌بینید. آیا در آن ماجرا کسی با قائدی کاری داشت و مثلا به او یادآوری کرد داستان مسابقات ملی و باشگاهی فرق دارد؟ تازه بعضی رسانه‌های نزدیک به تیم ملی حسابی هم برای او غش و ضعف کردند و به تمجید از ادبش پرداختند. چرا آنجا زورتان نرسید یا حتی به فکرتان نرسید که به قائدی هم یک تذکر ریز بدهید؟ کاش کمی حرفه‌ای‌تر به مسائل نگاه کنیم...

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072317626
  • خبرنگار :