سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان عباس‌آباد تاکید کرد

ضرورت نمادسازی محصولات صنایع‌دستی در جذب توریست

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد گفت: آبادانی و رونق روستاهای شهرستان عباس‌آباد در گروی نمادسازی محصولات مختلف صنایع‌دستی است و این موضوع باعث معرفی و جذب توریست به عباس‌آباد می‌شود.

نادر سحرخیز دوشنبه ۲۳ مهر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که آبادانی و رونق روستاهای شهرستان عباس‌آباد در گروی نمادسازی محصولات مختلف صنایع‌دستی است و این موضوع باعث معرفی و جذب توریست می‌شود، گفت: باید تلاش شود با نمادهای موجود در شهرستان از این فرصت بهره‌برداری کنیم. 

سرپرست نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد یکی از موضوعات مهم شهرستان عباس‌آباد را نمادسازی صنایع‌دستی برشمرد و بیان کرد: بخش مهمی از تولیدات صنایع‌دستی شهرستان قابلیت دریافت نشان‌های ملی و جهانی دارد و می‌تواند برای اقتصاد شهرستان مثمر ثمر باشد. 

وی همچنین یکی از مهمترین اولویت‌های اصلی این اداره را تلاش برای معرفی روستاهای شهرستان از طریق صنایع‌دستی عنوان کرد.

لاک‌تراشی و حصیربافی در عباس آباد

سحرخیز از لاک‌تراشی و حصیربافی به‌عنوان یکی از هنرهای بومی و ارزنده شهرستان گردشگری عباس‌آباد یاد کرد و گفت: آموزش‌در تولید صنایع‌دستی بسیار مهم است احیای هنرهای بومی شهرستان در اولویت این اداره قرار دارد و برنامه داریم در سال جدید با شناسایی هنرمندان در سطح روستاهای شهرستان و معرفی تولیدات هنری خاص مانند لاک‌تراشی بتوانیم روستای ملی را نیز به ثبت برسانیم و مطمئن هستیم این موضوع تاثیری اساسی در معرفی شهرستان عباس‌آباد خواهد داشت.

سرپرست نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس آباد تلاش جمعی هنرمندان و مسئولان را در رسیدن به این اهداف لازم دانست و یادآور شد: به زودی دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در روستاهای دارای قابلیت به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تلاش برای ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در روستاهای دارای قابلیت باید در سرلوحه کاری مسئولین روستایی قرار گرفته و این موضوع باعث ایجاد جاذبه برای گردشگران شود، تصریح کرد: استفاده از الگوی صنایع‌دستی برای فضاسازی شهری و روستایی از مهمترین موضوعات در توسعه روستا است و باید از این الگوها در میادین پارک‌ها و نماهای شهری هر چه بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072317610
  • خبرنگار :