نگرانی مقام سازمان ملل از توقف فعالیت بنادر و فرودگاه در لبنان

مقام ارشد سازمان ملل در جریان سفر به بیروت با اشاره به تشدید تنش‌ها و حملات رژیم صهیونیستی نسبت به توقف احتمالی فعالیت بنادر و فرودگاه لبنان و پیامدهای جدی برای ارسال غذا به این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، «کارل اسکائو» معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بیان کرد: «آنچه من امروز مشاهده کرده‌ام و شنیده‌ام، فاجعه‌آمیز است اما احساس می‌کنم که شاید این وضعیت بدتر شود و باید از آن جلوگیری کرد.»

او ضمن آنکه خواستار تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راهی سیاسی جهت حل‌وفصل این وضعیت شد، گفت: باید یک راه‌حل سیاسی برای خاتمه جنگ و باز ماندن خطوط ارسال تدارکاتی پیدا کنیم. ما نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی داریم اما یکی از آنها این است ما به بنادر نیاز داریم و باید خطوط تدارکاتی همچنان باز بمانند.»

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل ۱۴۰۰ لبنانی از جمله غیرنظامیان و کادر درمان به شهادت رسیده و ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی برای قطع کمک‌رسانی‌ها به شمال نوار غزه است و در صورتی که این طرح اجرا شود، موجب محاصره صدها هزار فلسطینی خواهد شد که تمایل و یا امکان ترک خانه‌های خود را ندارند و دسترسی آنها به آب و غذا قطع می‌شود.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت که معتقد است مقامات صهیونیستی «تعهداتی» داده‌اند که در لبنان، فعالیت بنادر و فرودگاه متوقف نشوند.

اما در ادامه افزود: «البته که همه چیز تغییر می‌کند و ما نباید چیزی را بدیهی تلقی کنیم.»

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072317606
  • خبرنگار : 71660