۱۰۰۰ نفر در آستانه اشرفیه صید و صیادی را آغاز کردند

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان سهامدار شرکت تعاونی پره هستند، گفت: صید و صیادی در بندر کیاشهر آغاز شده است.

خسرو آرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل صید و صیادی از ۲۰ مهرماه، اظهار کرد: شهرستان آستانه اشرفیه ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد و صیادان شهرستان در قالب پره‌های صیادی سومین روز صید را در بندر کیاشهر سپری کردند.

وی با بیان اینکه ساحل شهرستان آستانه اشرفیه در نیمه نخست سال در حوزه گردشگری و در ۶ ماهه دوم در بخش صید و صیادی فعال است، افزود: صیادان با صید آبزیان از دریا کسب روزی حلال می کنند.

فرماندار آستانه اشرفیه از صید بالغ بر ۱۲۰۰ تنی صیادان شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۴۹ تن انواع ماهیان استخوانی در پره ها صید شده است؛ همچنین میزان صید ماهیان در شرایط عادی ۴۴۰ تن بوده است.

آرنگ با اشاره به صید بالغ بر ۲۰ تنی مولدین رودخانه سفیدرود، اضافه کرد: میزان صید ماهیان استخوانی در طول ۳۰ کیلومتری رودخانه سفیدرود نیز ۵۶ تن بود.

وی از ارائه تسهیلات ویژه به صیادان از طریق نهادهای انقلابی در حوزه تهیه ادوات صید و تکثیر آبزیان و مولدگیری و... خبر داد و بیان کرد: اقدامات خوبی در بخش‌های مولدگیری و تکثیر و رهاسازی آبزیان انجام شده که اثرات آن را طی سنوات آینده خواهیم دید.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به نقش مثبت تکثیر ماهیان استخوانی در تقویت ذخایر آبزیان و آبزی پروری، خاطرنشان کرد: با رعایت موازین فنی و کنترل آلودگی‌ها در رودخانه‌ها و سواحل، امیدواریم صید خوبی در سال جاری رقم بخورد و معاش صیادان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان سهامدار شرکت تعاونی پره هستند، یادآور شد: مالکیت اراضی، برق‌رسانی و گازرسانی و تهیه ادوات صیادی از جمله مسائل و چالش صیادان است که باید رفع شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072317567
  • خبرنگار : 50040