از سوی مرکز امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان ایران؛

اولین دوره مقدماتی «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه» برگزار می‌شود

مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان ایران با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، اولین دوره طرح هماهنگ «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه» را با هدف شناخت واقعیات نظام سلطه به عنوان یک معیاراساسی در برنامه های تبیینی وتسری آن به مجموعه ارکان نظام و نیز انتقال آن بر نسل های آینده برگزارمی کند.

به گزارش ایسنا،‌ این طرح در سه مرحله مقدماتی، نیمه پیشرفته و پیشرفته برگزار می شود. مرحله مقدماتی «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه» شامل ۵ بخش می باشد که از تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۳، ویژه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر کشور، طلاب و اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی سراسر کشور برگزار می شود. در این راستا، ۵ دوره مقدماتی طرح عبارت است از: (جریان شناسی نظام سلطه، شناخت آمریکا و نظام سلطه، شناخت انگلیس و نظام سلطه، شناخت فرانسه ونظام سلطه و شناخت رژیم صهیونیستی ونظام سلطه) که به مدت ۴۰ ساعت به صورت حضوری برگزار می شود.

گفتنی است، مفهوم سلطه در ادبیات دینی و علمی، سابقه تاریخی نظام سلطه؛ استعمار سنتی، نو و فرانو، ابعاد و انواع مختلف سلطه؛ نظامی، اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، رسانه ای و فضای مجازی، تحولات و نقاط عطف در دوران پادشاهی انگلیس، اصول کلان سیاست خارجی انگلیس در دوران پسا استعمار، روند شکل گیری اسرائیل، مبانی فکری صهیونیسم، ساختار سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، شناخت تاریخ پادشاهی فرانسه و ویژگی‌های این نظام پادشاهی، ساختار سیاسی و حزبی فرانسه، دلایل انقلاب فرانسه و تأسیس نظام جمهوری، ساختار قدرت سیاسی در آمریکا؛ قانون اساسی و نظام حزبی و اصول کلان سیاست خارجی آمریکا؛ قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، بخشی از سرفصل‌های دوره مقدماتی است که توسط اساتید متخصص و مجرب برگزار می‌شود. ۷ واحد برگزار کننده این دوره، جهاددانشگاهی واحدتربیت مدرس، سازمان جهاددانشگاهی تهران، جهاددانشگاهی واحد لرستان، جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی، سازمان جهاددانشگاهی استان خراسان رضوی، سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و جهاددانشگاهی واحد مازندران می باشند.

در پایان یادآور می شود، شرکت کنندگان در این دوره پس از اتمام دوره، گواهینامه دریافت خواهند کرد و قادر خواهند بود در مرحله نیمه پیشرفته و پیشرفته شرکت کنند. دانشجویان علاقمند، برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره با شماره ۶۶۴۹۱۲۲۲۰-۰۲۱ (خانم بزرگخو) تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403072317561
  • خبرنگار : 71974

برچسب‌ها