رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود تاکید کرد

ضرورت بهسازی راه‌های روستایی و نگهداری از آن در بخش زنجانرود

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود از آغاز بهسازی ۹ کیلومتر از محور روستایی حماملو با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

میثم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص روستای حماملو و ضرورت به‌سازی محورهای روستایی با نگاه ویژه بر بهره‌مندی روستاهای شهرستان زنجان به راه مناسب و احداث روسازی راه که منجر به ایمنی و سهولت در تردد اهالی منطقه می‌شود، اقداماتی در حال انجام است که بهسازی محور روستایی مذکور یکی از آنها است.

وی تصریح کرد: در این پروژه علاوه بر احداث ابنیه فنی، خاکبرداری و خاکریزی مطابق با نقشه‌های اجرایی، ترانشه‌برداری و تامین عرض مورد نیاز، اجرای لایه ساب گرید و ساب بیس از دیگر مواردی است که انجام خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر تکمیل و احداث ابنیه فنی، خاکبرداری و خاک‌ ریزی، پخش و کمپکت لایه سابگرید نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: بدون شک احداث هر عملیات عمرانی نیازمند حفظ و نگهداری است و در این رابطه، جاده‌ به لحاظ اهمیت استراتژیکی و تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از حد و هزینه کردهای زیاد، نیازمند به نگهداری‌های مداوم و به روز هستند.

زارعی در بخش دیگری با بیان اینکه اهمیت جاده‌های روستایی در حوزه گردشگری بسیار بااهمیت است، یادآور شد: احداث راه‌های ارتباطی مناسب می‌تواند هم در حوزه گردشگری منطقه بسیار حایز اهمیت باشد و هم اینکه در معیشت و درآمدزایی روستاییان از این حوزه تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: کنترل و کیفیت، نظارت و مراقبت از جاده‌های روستایی از جمله موارد افزایش طول عمر این گونه راه‌ها است و باید بیش از پیش نسبت به اجرا و نگهداری از داشته‌های موجود خود حساس‌تر عمل کرده و سعی کنیم تا با حفظ و نگهداری از راه‌های موجود نسبت و استفاده بهینه‌تر از آنها، طول عمر آنها را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072317528
  • خبرنگار : 50163