سرشماری عمومی کشاورزی پاییز امسال در استان بوشهر آغاز می‌شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از ابتدای آبان ماه آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

مرتضی بحرانی گفت: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی در سطح کوچکترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد که تنها از این طریق قابل دستیابی است.

وی بیان داشت: در این سرشماری اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات شالوده‌ای و ساختاری بخش کشاورزی به دست می‌آید که برای سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: گردآوری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی از جمله پرورش محصولات سالانه، پرورش محصولات دائمی، پرورش دام و طیور، کشت محصولات گلخانه‌ای، پرورش آبزیان مانند پرورش ماهی در قفس و میگو از اهداف این سرشماری است.

بحرانی با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی فرمان رئیس جمهور است تاکید کرد: جهاد کشاورزی با همه‌ی توان از این رویداد حمایت خواهد کرد.

وی افزود: از شبکه‌های مجازی برای اطلاع‌رسانی اخبار مرتبط با سرشماری کشاورزی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: از تمام امکانات موجود برای پیشبرد برنامه و رسیدن به اهداف این سرشماری حمایت خواهیم کرد.

بحرانی با بیان اینکه از ابزارهای موجود برای تبلیغات محلی استفاده شود اضافه کرد: با ارسال پیامک‌های انبوه به بهره‌برداران کشاورزی، آن‌ها را برای همکاری بهتر با ماموران سرشماری مهیا کنید.

وی ادامه داد: امید است با انجام آمارگیری و جمع‌آوری اطلاعات برای هدفمندسازی منابع و سرمایه‌های ملی برای جهت دادن به فعالیت بهره‌برداران کشاورزی، استفاده شود تا شاهد اتفاقات مطلوبی در زمینه کشاورزی، حفظ منابع آب و خاک و رسیدن به امنیت پایدار غذایی باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، سابقه اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در ایران تاکنون پنج سرشماری در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۷، ۱۳۷۳، ۱۳۸۲ با استفاده از ابزار کاغذی و سال ۱۳۹۳با استفاده از ابزار الکترونیکی "تبلت" اجرا و نتایج آن در سطح معرفی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳کوچکترین واحد جغرافیایی (شهر و آبادی) منتشر شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403072317524
  • خبرنگار : 50963