دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان عنوان کرد

اضطرار آلودگی هوا در خوزستان/ لزوم کاهش فلرسوزی و جلوگیری از سوزاندن مزارع

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان با اشاره به تشکیل جلسه این کمیته در پی افزایش غلظت آلاینده‌ها، بر لزوم کاهش حجم گازسوزی فلرهای نفتی و جلوگیری از هر گونه سوزاندن مزارع نیشکر در استان تاکید کرد.

داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط پایداری هوا تا پایان این هفته و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان خوزستان، کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته (۲۳ مهرماه) تشکیل و موارد لازم تصویب شد. بنا بر این مصوبات باید پیش‌بینی‌های لازم از سوی اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان در خصوص شرایط هوا تا پایان هفته انجام و روزانه به کمیته اضطرار آلودگی هوا برای تصمیم‌گیری‌های لازم اعلام شود.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی و صدا و سیما اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان در خصوص رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی همانند خودداری از خروج غیر ضروری از خانه و استفاده از ماسک را انجام دهند.

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان گفت: همه مراکز درمانی و مراکز اورژانس استان خوزستان باید در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به شهروندان باشند. همچنین دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در فعالیت کامل باشند و میزان و روند تغییرات کیفیت هوا به کمیته برای تصمیم‌گیری‌های لازم اعلام شود.

وی بیان کرد: با توجه به پایداری هوا و تجمع غلظت آلاینده‌ها، باید از حجم گازسوزی فلرهای نفتی توسط شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در اطراف شهرهای استان خوزستان کاسته و اقدامات و تعمیرهای غیرضروری که موجب گازسوزی در فلرها می‌شود متوقف شود.

میرشکار گفت: با توجه به شرایط پایداری هوا و تجمع آلاینده‌ها، هر گونه سوزاندن مزارع نیشکر در استان خوزستان به ویژه در اطراف شهرها تا پایان هفته توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متوقف شود.

وی افزود: شهرداری‌ها با بازدید و بررسی‌های میدانی، از هر گونه آتش‌سوزی پسماندها در شهرها و حومه جلوگیری کنند و تدابیر لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مراکز دفن پسماندها انجام شود. همچنین کشاورزان و شهرداری‌ها و همه متولیان اماکن عمومی و یگان‌های نظامی از هر گونه سوزاندن بقایای گیاهی خودداری و پیشگیری کنند.

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان گفت: پلیس راهور نیروی انتظامی هم باید نسبت به وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی خودرو هستند اعمال قانون کند.

وی افزود: اجرای این مصوبات تا روز پنجشنبه (۲۶ مهرماه) باید به صورت مستمر ادامه یابد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072317510
  • خبرنگار : 50232